Takk for det
Her er noen flere bilder. Disse er fra 13. januar.
Tror dette er en Porites. Polyppene ser rødere ut om den får mer lys. Men jeg tør ikke mounte den opp på revet da jeg er redd den skal spre seg ukontrollert.
Her er utviklingen til en A. Tortuosa. Når jeg fikk den lot jeg den stå på sanden for å tilvenne seg LED lyset. Dette er tatt 4. september 2013.
11. desember. Den står fortsatt på sanden.
Mountet den opp på revet og etter noen dager hadde den fått litt mer blåfarge. Slik så den ut 27/12.
Og slik 13. januar.
Prøver meg på enda en A. Turaki. Den første jeg hadde RTN'et. Denne fragen var egentlig dobbelt så stor, men den begynte også å miste vev. Skjønner ikke hvorfor den ikke trives.
Holdte på å miste A. Suharsonoien min. Dette er det jeg klarte å redde. Den begynte plutselig å miste vev (RTN). Lurer på om årsaken kan være at den ikke likte at jeg satt inn en ekstra sirkulasjonspumpe. Men flowen var heller ikke rettet direkte mot korallen. De er følsomme disse her
A. Echinata (Aussie). Denne bør nok ha mer flow.
Denne Acroporaen har begynt å bli lilla. Synd, for jeg håpet den skulle gå mer mot rød/rosa.
A. sp (muligens en Formosa).
A. Awi. Denne brunet litt ut etter at jeg kom borti den og knakk flere av tuppene. Men nå har de endelig begynt å vokse igjen. Ser frem til resten av korallen er rosa/rød også!
Mulig dette er en A. Sarmentosa. Polyppene er blåe på tuppene, men det kommer ikke frem på bildet.
A. Efflorescens.
A. Nana kanskje. Denne har endelig begynt å få fargen tilbake. Men den mangler fortsatt litt på den lilla fargen.
A. Sp. Pearlberry.
A. Sp. Grønn stag som er vanskelig å fotografere.
A. Microclados (Aussie).
Ricordea Florida.
Meteorshower Cyphastrea.
A. Nasuta (Aussie).
A. Humilis begynner endelig å få fargen tilbake etter koralldipen. Tuppene og polyppene på tuppene begynner å bli blå.
Enda en A. Tortuosa.
M. Danae Sunset.
Ny fisk! Zebrasoma Xanthurum på ca 10-12 cm.