keep it simple. det er billigt hvilket er et af mine målTonny skrev:primitivt, men det virke

Har også prøvet med en peristaltic pumpe, også lavet en med en modificeret servo, men syntes det var besværligt, men de fylder meget mindre. De færdigelavede er simpelthen for dyre i forhold til servo metoden. den billigste på ebay er 14 $ plus 6 $ i forsendelse. til den pris kan jeg lave 4 servopumper
Når de nye dele kommer tror jeg helt seriøst at jeg kan lave 6 doserings enheder, samme funktioner som kommercielle doseringsenheder, cirkulations pumpe styrring, lysstyrring, temp. styrring, ph måling (med tiden styrring af co2), ca måling, redox, diverse alarmer og log til sd kort, altsammen til under 1500 i materialer (uden prober). Mit største problem er simpelthen at finde en kasse med de rigtige mål, for det er simpelthen for besværligt at sidde og skære det hele i acryl. Og så printplader - de er fan... dyre at få lavet sådan nogle fætre.
sender flere billeder når de nye dele er kommet. og tager også gerne mod forslag til funktioner og ændringer