VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

Mikas 260L

Forum for Akvarier 101 -> 250 Liter
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Mikas 260L

Indlæg af Mikas »

Så gik lørdagen med at få skiftet ud i sumpen og styr på ledninger . Det var et vanvittigt virvar når man har haft samme akvarie i mange år med udskiftet af udstyr løbende på meget lidt plads i sumpen. Alle ledninger lå på kryds og tværs. Det tog over 3 timer bare at få styr på dem. Jeg fik monteret 3 8-stiks stikdåser og rullet alle ledninger op og stripset sammen. Dreamboksen monteret og så i gang med alle mine testere osv. sikke et helved. 12 timer uden sump og et fald på 2 i kh selvom jeg prøvede at dosere lidt manuelt hen over dagen.
Jeg er virkelig glad for resultatet. Og det nye rulle filter får virkelig suget meget ud. Jeg er spændt på hvor længe det forsætter i det tempo. :)
Man kan tydeligt se forskel på vandet . Det er helt klart .
Min octo vario pumpe , ville jeg ha skiftet . Den havde sådan en turbine lyd og kørte ikke så høj power mere.
Jeg havde dog ik fået købt en ny så den blev renset . Det hjalp gevaldigt da den åbenbart var helt stoppet af baktiere film fra min Carbon dosering.
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal skifte den til? Vil gerne ha en med 1-100 justering i stedet men octo skummeren passer jo ellers perfekt til dreamboxen i farven :)
I får lige et billede af den lille ny :)
Nu kan man jo tillade sig at åbne lågerne uden at skamme sig :D
Vedhæftede filer
IMG_8266.jpeg
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Besvar

Tilbage til "Akvarier 101 -> 250 Liter"