Jeg har sat RowaPhos på igen, skummer køre konstant igen, skifter vand som jeg plejer, fodre næsten kun med flager og skal have sat noget aktivt kul på.Schwensen skrev:Hvad gør du så nu? Nu skal du så til at fjerne fosfat?KasperT skrev:Som Peder nævnte, så havde jeg en del dino'er som i kan se på nedenstående billede. Der var også et par turbo snegle som gik til.
Efter 1-2 uger uden sango, med skummeren kun tændt om natten (12 timer), uden RowaPhos og fodrede lidt ekstra (ikke noget voldsomt) med frost og nori så forsvandt dinoerne.
Da dinoerne var på retur fjernede jeg så meget jeg kunne og slukkede lyset i 3 dage.
Der gik så et par dage efter dinoerne var væk, så meldte trådalgerne og cyano'en sig i stedet for, så det er jeg ved at prøve at få styr på nu.
Men det skulle gerne være til at ha med at gøre. Jeg laver en mere detaljeret beskrivelse af forløbet når jeg har fået helt styr på det
I kan se på følgende videoer hvordan det ser ud nu.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak til Peder for denne tråd og de mange gode råd!
Der er rimelig meget næring i vandet efter alle dinoerne døde, NO3 steg fra 0,5 til 2-4 ppm over de 3 dage lyset var slukket.
Men siden weekenden hvor jeg tændte lyset igen er næringsindholdet faldet lige så stille, NO3 er nu 1-2 ppm.
Så snart Cyanoen er på vej væk bliver RowaPhos fjernet. Så håber jeg der kommer balance igen.