Nå Jones, din gamle stodder. er du her endnu? Jep, det er jeg da.
Jeg har stadig mine to fløjlsklovne og glæden er stor når jeg kigger til dem. MEN.... jeg savner at have kirurger, kejsere osv. Det er mange år siden jeg sidst havde det og jeg har fortsat en fiskeliste, der spøger i baghovedet.
Jeg ønsker mig:
flammekejser
gul kirurg
blå palet
hvidbrystet kirurg
mandarin
picassoaftrækker
a. coeruleus (atlantic blue tang)
Men for pokker der skal nogle liter til for at have bare en eller flere af disse
fisk, i længere tid.
Jeg står derfor overfor to muligheder....
jeg kan købe et 80 liter til 100 kr og sætte på mit nuværende møbel, genbruge pvc og al
teknik. Det vil give mig 30 liter mere. Klovnene kan komme i eksternt
refugium, hvor de så nok vil begynde at lægge æg igen. I akvariet kan jeg så have lille bitte picasso
aftrækker i en lang periode, indtil jeg opgraderer mere seriøst.
Alternativt kan jeg købe et 234 liters
akvarie jeg har kig på. Det er 130 cm langt og er bedre gearet til et par af de
fisk jeg ønsker mig. Simpelthen fordi man kan lave god svømmeplads. Problemet er bare, at det vil kræve at jeg starter fra bunden med alt. Og det vil naturligvis koste en del, da teknikken også skal udskiftes. Og så vil det også kræve en del arbejde, hvilket jeg ærlig talt ikke rigtig brænder for.
Men det lokker altså at kunne udvide med lidt
fisk.
Planerne om langturssejlads er der fortsat, men i den periode kan akvariet lukkes eller passes af apex, så der er minimalt vedligehold. Fordelen ved et 80 liter er dog, at jeg kan flytte det hjem til en ven eller familie, hvis huset skal udlejes imens vi sejler.
Æhj, det er ikke nemt. Jeg synes egentlig at jeg står med to gode løsningsforslag.