Yep, tror i må ha baljen som ALLE følger med spænding og forventnngerMoente skrev:Amazing! Spændingen stiger og stiger!

Elsker jeres sans for detaljer, detaljer som jeg ikke har set hos andre.
De bedste hilsener
Peder
Yep, tror i må ha baljen som ALLE følger med spænding og forventnngerMoente skrev:Amazing! Spændingen stiger og stiger!
Tusinde takpederrevnørd skrev:Yep, tror i må ha baljen som ALLE følger med spænding og forventnngerMoente skrev:Amazing! Spændingen stiger og stiger!![]()
Elsker jeres sans for detaljer, detaljer som jeg ikke har set hos andre.
De bedste hilsener
Peder
uh.. det kan jeg ikke lige svare på, men prøve at google den eller giv Carsten et ring i DecOcean - så ville han sikkert kunne oplyse dig den pris.manio skrev:hvad med en på 4 udgange
Tak skal du have Rasmus.Pontoppidan83 skrev:Sindsygt inspirerende læsning på en kedelig nattevagt ved S-tog![]()
Det er sq godt håndværk det der Kenneth!! Glæder mig til at følge jeres projekt
Tak skal du have Ryom. Dejligt at du kan blive inspireret af tråden. Vi har jo selv været på en MASSE forskellige sider på nettet inden projektet gik igang og så "lånt" ideer/inspirationsbilleder. Efterfølgende har vi så sammensat alle stykkerne så det gav mening for os.Ryom skrev:Enormt inspirerede at følge jeres tråd. Det skal nok gå hen og blive et vildt fedt og gennemført akvarie.
Ryom
Et stort skulderklap bliver hermed givet til Carsten når jeg engang, inden så længe, stikker hovedet ind ved Decocean. Han må helt sikkert gerne stikke fingrene i min tankkenneth olsen skrev:Tak skal du have Rasmus.Pontoppidan83 skrev:Sindsygt inspirerende læsning på en kedelig nattevagt ved S-tog![]()
Det er sq godt håndværk det der Kenneth!! Glæder mig til at følge jeres projekt- Men Carsten skal helt sikkert have æren for alle løsningerne.... vi har jo bare givet ham en lang liste med krav og ting vi gerne ville opnå... og så er han gået igang. Han har været super til at komme med forslag på ting jeg selv har stået og og kløet mig lidt i nakken over og ikke vist hvordan faen man skulle løse det.
![]()
Synes det er godt have have ham ind over på sådan et projekt der alligevel koster lidt lommepenge... så skal det sku også være ordenligt fra starten af. Der er en kæmpe forskel på vores fremgangsmåde på dette projekt og de tidligere akvarier jeg har haft, og det er skønt at give sig tid til det og have en plan/ide om det færdige resultat inden man går igang. - det har ihvertfald hjulpet os sindsygt meget.
Jeg kan også kun anbefale disse LED striber fra IKEA: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/categ ... ing/20515/. Dem bruger vi også!kenneth olsen skrev:Det tror jeg er fint.. men jeg vil nok gå efter de 2 cm.. så der ikke kun er en tynd tynd lys kant under... vi har 2 cm de andre steder i huset.. og det ser godt ud. Har lige taget et hurtigt billede med min mobil... Billedet er ikke så godt, og i virkeligheden kan man ikke se de små "huller" i lyset. Men under de skabe er der 2 cm luft under.Moente skrev:Jeg skal nemlig lave mit bord her i løbet af weekenden, og spørgsmålet er hvor meget plads under pladerne der skal være. Tænker måske at de kan svæve 1-2 cm over gulvet, og så kan LED-båndet sidde på indersiden af pladen og lyse direkte indad mod væggen. Hvad tænker du om den afstand?kenneth olsen skrev:Ja, ham kan man godt stjæle lidt ideer fra....Moente skrev:Haha, jeg har også planer om at lave LED under skabet, som jeg også har forklaret Mark! Netop også inspireret af Chingchai.
Hvordan har du tænkt dig at lave det?
Jeg synes det ser vildt fedt ud med LED under. Vi har det faktisk andre steder i lejligheden også.. Så det kommer til at matche meget godt med resten.
Det er super nemt at lave... Vi køber de LED i IKEA - man kan købe dem i en slags bånd ( som man endda kan klippe i, hvis de er for lange) og med tape strimle under. Dem montere vi bare på undertiden af skabet. Man skal bare vende dem rigtigt, så de ikke lyser direkte ned i gulvet... For så kan man se prikkerne hele vejen hen, men man skal pege dem lidt ind ad, så det er indirekte lys der rammer gulvet.
Dem fra IKEA kan man justere i farverne.. så forskellige blå farver.... ihvertfald dem vi har.. men 9 Dollars.. det var sku ikke megetMoente skrev:Jeg har allerede købt 5 meter blåt bånd på eBay. Kravet var at det skulle være blåt, og det havde IKEA desværre ikke, ellers ville det jo være klart nemmest. Men jeg har bestilt 5 meter for 9$, som lige er til at have med at gøre
Smart nok; syntes bare ikke det fremgik af hjemmesiden? Men tjekkede postkassen på vej ud i dag, og der ligger lysbånd til mig - så forhåbentlig kan jeg få sat det op i dag! Ville være virkelig nice.kenneth olsen skrev:Dem fra IKEA kan man justere i farverne.. så forskellige blå farver.... ihvertfald dem vi har.. men 9 Dollars.. det var sku ikke megetMoente skrev:Jeg har allerede købt 5 meter blåt bånd på eBay. Kravet var at det skulle være blåt, og det havde IKEA desværre ikke, ellers ville det jo være klart nemmest. Men jeg har bestilt 5 meter for 9$, som lige er til at have med at gøre
Moente skrev:Smart nok; syntes bare ikke det fremgik af hjemmesiden? Men tjekkede postkassen på vej ud i dag, og der ligger lysbånd til mig - så forhåbentlig kan jeg få sat det op i dag! Ville være virkelig nice.kenneth olsen skrev:Dem fra IKEA kan man justere i farverne.. så forskellige blå farver.... ihvertfald dem vi har.. men 9 Dollars.. det var sku ikke megetMoente skrev:Jeg har allerede købt 5 meter blåt bånd på eBay. Kravet var at det skulle være blåt, og det havde IKEA desværre ikke, ellers ville det jo være klart nemmest. Men jeg har bestilt 5 meter for 9$, som lige er til at have med at gøre
Det kan du tro. Forhåbentlig har jeg det oppe inden kl. 18!kenneth olsen skrev:Moente skrev:Smart nok; syntes bare ikke det fremgik af hjemmesiden? Men tjekkede postkassen på vej ud i dag, og der ligger lysbånd til mig - så forhåbentlig kan jeg få sat det op i dag! Ville være virkelig nice.kenneth olsen skrev:Dem fra IKEA kan man justere i farverne.. så forskellige blå farver.... ihvertfald dem vi har.. men 9 Dollars.. det var sku ikke megetMoente skrev:Jeg har allerede købt 5 meter blåt bånd på eBay. Kravet var at det skulle være blåt, og det havde IKEA desværre ikke, ellers ville det jo være klart nemmest. Men jeg har bestilt 5 meter for 9$, som lige er til at have med at gøre
Så husk lige at poste billeder.. vil gerne se hvordan det ser ud
Haha, jo tak, det kommer måske en dagNicki Henriksen skrev:Tobias: det ser da pisse godt ud det akvarie, det kunne du sku da godt tillade dig a vise lidt mere frem her på forum
Tak skal du haveMarco R skrev:Hej Kenneth,
DAHM det bliver jo bare flottere og flottere![]()
Er det så returpumpen, som skal lave cirkulation i overfladen, eller gør de andre også det?
Hejsa Rasmus.Pontoppidan83 skrev:Hold nu op hvor bliver det lækkert det der Kenneth!!
Var det i øvrigt ikke dig der var inde ved Carsten ved 17 tiden igår?