All For Reef holder akvariet kørende på næsten auto pilot. Det er jo heldigt med et spædbarn i huset at det er så nemt og effektivt.
Beklager det beskidte glas, det er for tidskrævende at holde det rent.
I kan sammenligne med tidligere billeder for at se væksten, den grønne acro på toppen er god at sammenligne med.
All For Reef kan doseres med enten KH eller calcium som indikator - som der også står i vejledningen til produktet. Når man doserer baseret på KH, skal man bruge en trend til at justere dosis som skal doseres samme tidspunkt hver dag. Så jeg tester fx hver søndag morgen kl 11. Det er vigtigt hvis man skal have en korrekt forståelse af trenden.
Calcium kan måles med det samme efter dosis, men personligt synes jeg at calcium tests er for bøvlede til at lave som hurtig prøve. Men det er hvad man selv er til.
Lige nu er det her
akvarie kørende med små 15 minutters arbejde om UGEN. Og så engang imellem sætter jeg en time eller to af til det mere krævende (rense
skummer, glas, vandskifte, flowpumper og blande nyt All For Reef)
All For Reef har ingen effekt på pH, så nu hvor det endeligt er lidt lunere ude står vinduet på hasp og pH ligger på 8.3-8.4 hele dagen.

Tropic Marins danske repræsentant.