Pumpe skift

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Psyk-mads
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
10
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Århus

Re: Pumpe skift

Indlæg af Psyk-mads »

Den sidder lige som du har sagt, horisontalt på bagvæggen ca 10 cm fra overfladen. Problemet er, at hvis den skal levere nok flow i hele baljen, blæser den sandet væk fra bunden, overfor pumpens placering, omkring 10 cm ind. Hvis det giver mening :-)
Brugeravatar
Wiinberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Odense

Indlæg af Wiinberg »

Som du ved, har jeg prøvet både den store og den lille gyre. Vores baljer er jo omtrent samme størrelse og hos mig virkede det bare heller ikke. Ikke uden og tilføje andre pumper. Det umiddelbart bedste flow fik jeg med Tunze 6055 modded til 6095, som nu er skiftet til 6045 uden nævneværdig forringelse i flowet. Begge typer havde/har jeg 3 stk af.
Jebao RW8 har jeg også prøvet, og de gav også rigtig godt flow, dog brummede de for meget til min smag.

Vortech ville jeg gerne prøve, i så fald blev det 2 stk MP40QD.
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Indlæg af charlie saltvand »

Giver fin mening :) du kunne jo vælge at lægge en flad sten lige dér? Så der ikke behøver ligge bundlag? Bare en tanke.

Sker det også hvis du køre "pulse" mode? Det gør jeg m min 150'er i dagtimerne på 80% kort bølge interval og så når natten sænker sig med 40% flow der vender hver 1/2 time...

Held og lykke med at finde en god løsning :W
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

bima skrev:
Marco R skrev:
Jesper ØH skrev:Det som Marco skriver er også en super ide, hvis der er flow nok til det ?
Jeg mener, at hver rotor yder det samme, selv de bliver roteret, da man vidst bare kan rotere de to propeller i hver sin retning, ligesom vi kender det så Tunze-pumperne, men det er kun, hvad jeg har forstået på det, som folk har forklaret, da den jo har flere indstillingsmuligheder, hvor flowet skal hen :happy:

Men kan have misforstået noget, så må dem, som har erfaring med den endelig rette mig :beer:
Sådan har jeg mine to Gyre til at køre i mit hjørneakvarie.
Der sidder en på hver panorama rude,med den øverste del drejet mod bagglas.
Og den nederste del drejet langs frontglas.
Super at du lige kom med din erfaring :GO

Jeg synes, at du skulle prøve at sætte den lodret som Henning, der har sine sat på den måde, som jeg mente :happy:
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Psyk-mads
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
10
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Psyk-mads »

Det er prøvet, og fungerer ikke. Samme udfald som udgangspunktet. Jeg tror det bliver en mp40QD. Æstetisk syntes jeg egentligt også at den er meget pæn, tror den vil "forsvinde" i baljen, Håber jeg ;-)
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Jones »

Bare husk at motordelen IKKE kan tåle vand.
o_O
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"