Hold da op det er farligt og spørge til id herinde hehe.
Jeg holder en del acantophyllia og trasi samt det jeg ser som en gammeldags welsophyllia men til tråd starter spørgsmål.
Munden fortæller meget at den kunne være en acantophyllia samt aftegninger også, men dens flade sider understøtter ikke denne teori. Og udfra hva man kan nå og ane en meget lille smule af skelettet holder jeg mere på scolymia vittensis og tror mest på at det er den art. Men for og kunne lave 100% id kræver nærmest at man ser et dødt skellet eller er de meget svære og skelne fra hinanden
Koral id?
- trine...
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3630 Jægerspris
- Saltvand siden?: 2002
Re: Koral id?
Var heller ikke møntet på dig Poul, var blot for at forklare mit eget perspektiv, vi skal selvfølgelig alle have lov til at udvide vores horisont.
- trine...
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3630 Jægerspris
- Saltvand siden?: 2002
Som for øvrigt ofte ses forvekslet med Australomussa, ellers enig!Thue skrev:Hold da op det er farligt og spørge til id herinde hehe.
Jeg holder en del acantophyllia og trasi samt det jeg ser som en gammeldags welsophyllia men til tråd starter spørgsmål.
Munden fortæller meget at den kunne være en acantophyllia samt aftegninger også, men dens flade sider understøtter ikke denne teori. Og udfra hva man kan nå og ane en meget lille smule af skelettet holder jeg mere på scolymia vittensis og tror mest på at det er den art. Men for og kunne lave 100% id kræver nærmest at man ser et dødt skellet eller er de meget svære og skelne fra hinanden
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2300 København S
- Saltvand siden?: 2012
Hold da op mange svar
Lidt mere Info
Den er ca 10x7cm
Den har en mund
Skelettet er en kort oval kegle som ender i en afrundet "spids"
Jeg har selv en trachyphylia mener jeg
Og det ligner ikke den
den trækker sig ikke sammen som scolymia når den får mad

Lidt mere Info
Den er ca 10x7cm
Den har en mund
Skelettet er en kort oval kegle som ender i en afrundet "spids"
Jeg har selv en trachyphylia mener jeg
Og det ligner ikke den
den trækker sig ikke sammen som scolymia når den får mad
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Jamen Thue, vi er helt enige.
Men for fanden - når nu det er noget man brænder for er det jo svært ikke at blive grebet, ik?
Men ellers er den eneste rigtige måde at knalde den ned i en brintoverilteopløsning og vente 2 døgn. Men så skal man også være RET opsat på at få et korrekt navn.
God dag
Men for fanden - når nu det er noget man brænder for er det jo svært ikke at blive grebet, ik?

Men ellers er den eneste rigtige måde at knalde den ned i en brintoverilteopløsning og vente 2 døgn. Men så skal man også være RET opsat på at få et korrekt navn.

God dag

Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)