VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Kan det virkelig betale sig?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
Re: Kan det virkelig betale sig?
Fejl.
Senest rettet af Anden tors 10. mar 2016 09:32, rettet i alt 1 gang.
- MarkBruhn
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6541 Bevtoft
- Saltvand siden?: 2012
Jeg har ikke lyst til at diskutere med dig og hatten af fordi det kører godt hos dig. Det er jo kun en god ting. 
Men den måde du kører det på, kan være meget risikabelt for de fleste hvis man ønsker at holde fisk og koraller.

Men den måde du kører det på, kan være meget risikabelt for de fleste hvis man ønsker at holde fisk og koraller.

Venlig hilsen Mark 
Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;

Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;
- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
[quote="Anden"]20% vandskift på både store og små akvarier og hvis man køber godt salt så er det ik nødvendigt med andet tilsætning end måske et eller andet all-in-one produkt så er spørsmål bare om man har råd til vandskift og osmosevand, skummer er ik nødvendig og et filter med vat kan klare alt filtering men det er nemmere med alt udstyr som skummer og et lille kemisæt men det er ik nødvendigt.
Om det kan betale sig at have en hobby er svært for mig at svare på men for mig kan det godt betale sig.[/quote]
Det er en meget svær diciplin at køre et akvarie som du her beskriver- og med koraller er det næsten umuligt.. Jeg kan se fra dine indlæg at du er nystartet (24 aug/14) bl.a med et akvarie på 23 liter. I den størrelse kan det lade sig gøre hvis man kører med faste vandskifte i passende størrelse og ikke overbelaster systemet med for mange fisk og foder- Men det er en knivskarp diciplin, der kræver stor viden, grundighed og tålmodighed... Og ikke anbefalelsesværdig for nybegyndere...
Jeg forsøgte mig med at køre uden skummer i et 500 liters med en DSB for et par år siden, men opgav efter et års tid, da det var for tidskrævende, modsat et traditionelt system med skummer, der godt kan passe sig selv i perioder, hvor man ikke lige har tiden til at være over baljen hele tiden
Om det kan betale sig at have en hobby er svært for mig at svare på men for mig kan det godt betale sig.[/quote]
Det er en meget svær diciplin at køre et akvarie som du her beskriver- og med koraller er det næsten umuligt.. Jeg kan se fra dine indlæg at du er nystartet (24 aug/14) bl.a med et akvarie på 23 liter. I den størrelse kan det lade sig gøre hvis man kører med faste vandskifte i passende størrelse og ikke overbelaster systemet med for mange fisk og foder- Men det er en knivskarp diciplin, der kræver stor viden, grundighed og tålmodighed... Og ikke anbefalelsesværdig for nybegyndere...
Jeg forsøgte mig med at køre uden skummer i et 500 liters med en DSB for et par år siden, men opgav efter et års tid, da det var for tidskrævende, modsat et traditionelt system med skummer, der godt kan passe sig selv i perioder, hvor man ikke lige har tiden til at være over baljen hele tiden

Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
man skal nok ikke lægge ud med blå acropora
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2009
Det var, og er en skide god tråd. Den skal ikke dø, så kom glad. Køre selv low tec. Min balje er på 500 liter og jeg har haft vand i ca 1.5 år. Måler kun de tre hellige, mest kh. Der er ca blevet brugt skummer i 24 dage totalt. Fire vandskifte er det blevet til, små 50 liter A gangen. Har en ca 70 kg ls og ca 125 kg sand som filter. I sumpen er der alger og sand. Holder kun lps og blød, læder, skiver osv altså ingen sps overhoved. Teknik er lys , varme og cirkulation . Vh Dan