den_ skrev:Vi kan da bruge med det testsæt jeg har fra salifert og se om den sige det samme som dit salifert eller noget helt 3
Så kommer I ikke uden om at købe noget reference væske. ellers har I jo ingen ide om hvad der er rigtigt eller forkert.
den_ skrev:Vi kan da bruge med det testsæt jeg har fra salifert og se om den sige det samme som dit salifert eller noget helt 3
Vel ikke nødvendigvis? Kunne jo også være fordi dit testsæt af en eller grund har ændret sig siden. Hvad er udløbsdatoen? Hvordan har det været opbevaret?Schwensen skrev: Det er bare mærkeligt, når jeg tidligere har testet værdier på 360-370. Så må den have været meget høj på det tidspunkt.
Jeg har fået samme referencevæske hjem. Og der står kalium 445 ppmSchwensen skrev: Akvarievand: 310 ppm kalium
Referencevæske: 320 ppm kalium
Referencevæsken har et indhold på 390 ppm kalium. Mit vand ligger altså ikke i nærheden af den skæve værdi, som jeg først troede ! Det er bare mærkeligt, når jeg tidligere har testet værdier på 360-370. Så må den have været meget høj på det tidspunkt.
Mon ikke der bare menes at du måler på din referencevæske, og så dividere referencevæskens værdi med det du måler for at få din "kf".Carsten skrev:Jeg har fået samme referencevæske hjem. Og der står kalium 445 ppmSchwensen skrev: Akvarievand: 310 ppm kalium
Referencevæsken har et indhold på 390 ppm kalium. Mit vand ligger altså ikke i nærheden af den skæve værdi, som jeg først troede ! Det er bare mærkeligt, når jeg tidligere har testet værdier på 360-370. Så må den have været meget høj på det tidspunkt.
Det er da spøjst at 2 forskelige flasker fra samme firma har stor forskel.
Men der stort noget på flasken som jeg ikke lige kan gennemskue:
"Auswertung: Angabe Flasche: eigener Messwerte Referenz = Korrekturfaktor (kf)
KF x Messwert Aquarium = richtiges Ergebnis
Carsten skrev:Jeg har fået samme referencevæske hjem. Og der står kalium 445 ppmSchwensen skrev: Akvarievand: 310 ppm kalium
Det er da spøjst at 2 forskelige flasker fra samme firma har stor forskel.
Men der stort noget på flasken som jeg ikke lige kan gennemskue:
"Auswertung: Angabe Flasche: eigener Messwerte Referenz = Korrekturfaktor (kf)
KF x Messwert Aquarium = richtiges Ergebnis
Det kan der selvfølgelig være noget om. Alle mine testsæt bliver opbevaret i et lukket skab i bryggerset. Så det er vel fint?PoulD skrev:Vel ikke nødvendigvis? Kunne jo også være fordi dit testsæt af en eller grund har ændret sig siden. Hvad er udløbsdatoen? Hvordan har det været opbevaret?Schwensen skrev: Det er bare mærkeligt, når jeg tidligere har testet værdier på 360-370. Så må den have været meget høj på det tidspunkt.
MærkeligtCarsten skrev:Min flaske ligner heller ikke den på billedet.
Formen på flasken er den samme, men der er klisteret en stor hvid mærkat på, hvor værdierne står. Og med meget lille skrift i bunden står der Reefanalytics
KH: 6.81Schwensen skrev:MærkeligtCarsten skrev:Min flaske ligner heller ikke den på billedet.
Formen på flasken er den samme, men der er klisteret en stor hvid mærkat på, hvor værdierne står. Og med meget lille skrift i bunden står der ReefanalyticsDet er præcis det samme her. Med et rødt låg.
KH: 6,25
Natrium: 10800
Sr: 8,0
K: 390
Ca: 440
Mg: 1345
PO4: 1,0
SiO2: 0,25
NO2: 0,045
NO3: 11,0
Salinitet: 35
Mon ikke det svarer til 1.0234 som der står på flasken.Schwensen skrev:Hvad svarer en salinitet på 35 ppm til ?