Hjælp med bølger i baljen
- kodyl
- Naso kirurg
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8200 Århus N
- Saltvand siden?: 2017
Re: Hjælp med bølger i baljen
En wp40 er for stor og giver alt for meget flow til et lille rsm130. Tag en wp25 hvis det er. Selv den er næsten for meget på højeste indstilling, men den kan stilles ned på controlleren.
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Saltvand siden?: 2007
Ja det er rigtig men den har en lillebror wp-25kodyl skrev:En wp40 er for stor og giver alt for meget flow til et lille rsm130. Tag en wp25 hvis det er. Selv den er næsten for meget på højeste indstilling, men den kan stilles ned på controlleren.

Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier 

- Gizze
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 9750 Østervrå
- Saltvand siden?: 2010
Jeg tror der er fordele og ulemper ved det hele.
Min PERSONLIGE holdning er:
Vortech kan jeg ikke holde ud til at høre på. Man kan skrue den ned ja, men til den pris mener jeg der er bedre alternativer så.
Feks en Jebao, som er en del billigere. Om den larmer ?? Hmm udmiddelbart ja.
MEN jeg testede den på et meget tyndt stykke glas. De fleste siger den ikke larmer.
Ja så er der den jeg selv kører med, hvor den skifter flow. Man ville kunne lave det på samme måde med et par tunze pumper og en controller. Fordelen ved tunze pumperne er at de med garanti holder længere og har flere indstillingsmuligheder.
Det dejlige ved squid er at det fylder meget lidt. Hvor længe den holder må jeg melde pas til. Den kører fint og har været igang i over et år nu. Aner ikke, hvad den koster i indkøb ?
Var det mig (Og havde jeg pengene) Så valgte jeg 2 stk tunze + 1 controller.
Alternativt en squid eller en Wp25.
Jeg er ikke ude på at nedgøre Vortech. Men jeg ved du vil lave om pga støjen. Så ville jeg ikke tage chancen med en vortech.. bare min holdning
Min PERSONLIGE holdning er:
Vortech kan jeg ikke holde ud til at høre på. Man kan skrue den ned ja, men til den pris mener jeg der er bedre alternativer så.
Feks en Jebao, som er en del billigere. Om den larmer ?? Hmm udmiddelbart ja.
MEN jeg testede den på et meget tyndt stykke glas. De fleste siger den ikke larmer.
Ja så er der den jeg selv kører med, hvor den skifter flow. Man ville kunne lave det på samme måde med et par tunze pumper og en controller. Fordelen ved tunze pumperne er at de med garanti holder længere og har flere indstillingsmuligheder.
Det dejlige ved squid er at det fylder meget lidt. Hvor længe den holder må jeg melde pas til. Den kører fint og har været igang i over et år nu. Aner ikke, hvad den koster i indkøb ?
Var det mig (Og havde jeg pengene) Så valgte jeg 2 stk tunze + 1 controller.
Alternativt en squid eller en Wp25.
Jeg er ikke ude på at nedgøre Vortech. Men jeg ved du vil lave om pga støjen. Så ville jeg ikke tage chancen med en vortech.. bare min holdning

Mit 40 Liters TV
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=62804

- MarkBruhn
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6541 Bevtoft
- Saltvand siden?: 2012
Hvilke Tunze vil i anbefale, hvis man ikke vil have en stor box hængende?
Gad rigtig godt have noget mere flow og wave effekt, men det må ikke larme og heller ikke fylde så voldsomt.
Har lige pt 2 stk 6045, en oppe i hvert hjørne, som skyder skrå ud imod ruden. Tænkte jeg kunne skifte de 2 ud med nogle andre, men søger rådgivning til hvilke?? Har 250 L display...
Gad rigtig godt have noget mere flow og wave effekt, men det må ikke larme og heller ikke fylde så voldsomt.
Har lige pt 2 stk 6045, en oppe i hvert hjørne, som skyder skrå ud imod ruden. Tænkte jeg kunne skifte de 2 ud med nogle andre, men søger rådgivning til hvilke?? Har 250 L display...
Venlig hilsen Mark 
Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;

Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Hej Mark,MarkBruhn skrev:Hvilke Tunze vil i anbefale, hvis man ikke vil have en stor box hængende?
Ja jeg ville skifte dem ud med to stk. Tunze 6055 med en Tunze Multicontroller 7095. Pumperne ville jeg modificere med pumpehuse og propeller fra en Tunze 6095, som jeg selv har gjort med mine 2 stk. i mit akvarie

Håber, at du/ I kan bruge det til noget

Med venlige hilsner
Marco
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
- Gizze
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 9750 Østervrå
+1Marco R skrev:Hej Mark,MarkBruhn skrev:Hvilke Tunze vil i anbefale, hvis man ikke vil have en stor box hængende?
Ja jeg ville skifte dem ud med to stk. Tunze 6055 med en Tunze Multicontroller 7095. Pumperne ville jeg modificere med pumpehuse og propeller fra en Tunze 6095, som jeg selv har gjort med mine 2 stk. i mit akvarieAlternativt kan du også købe to stk. Tunze 6095 og Tunze Multicontroller 7095.
Håber, at du/ I kan bruge det til noget![]()
Med venlige hilsner
Marco

Mit 40 Liters TV
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=62804

- MarkBruhn
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6541 Bevtoft
- Saltvand siden?: 2012
Super. Tak for det præcise svar. Det bliver så det næste lille projekt.
Er rigtig glad for Tunze, for det er da fristende at købe nogen af de Vortech som er til salg herinde pga det gode flow, men magter bare ikke at skulle høre på den larm i min stue.

Venlig hilsen Mark 

- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
Du kan evt købe en 6055 og så en singlecontroller, og så sætte den til at pulsere. Så tror jeg du vil få lidt wave-effekt.
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Anders Børglum Christensen.
- dyne
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 7400 Herning
- Geografisk sted: Birk(Herning)
har en mp 20 kørene i stuen siger ikke meget
havde en mp10 i mit rsm130 hørte den ik og mit rsm blev helt oki lydløs
flowet kommerdu ikke udenom vortech er fedest og ja har hørt nogle som lyder som pis (larmer for vildt) du skal dog tænke på varmen i dit rsm og vortech er et bedere valg der (hvis du vil havde den siddene på sideruden ) da den giver mindre varme i akvariet hos mig var det ca 1grad
havde en mp10 i mit rsm130 hørte den ik og mit rsm blev helt oki lydløs
flowet kommerdu ikke udenom vortech er fedest og ja har hørt nogle som lyder som pis (larmer for vildt) du skal dog tænke på varmen i dit rsm og vortech er et bedere valg der (hvis du vil havde den siddene på sideruden ) da den giver mindre varme i akvariet hos mig var det ca 1grad
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro