desværre er vandet her ik så "lækkert" vi bor 70 km syd for bkk men vi skal mindst 2-300 km væk før jeg har lyst til at bade i detCarsten skrev:For at tage det i bagvendt rækkefølge. Der findes noget som ikke tager bløddyrene, men den generelle holdning er at det heller ikke er særligt effektivt. Hvorimod det medicin med kobber det ER effektivt.
Måden med aktivt kul er god nok, ingen grund til at ændre noget der. Blot skla du være opmærksom på at kullet skal skiftes ofte, da det hurtigt bliver mættet.
I stedet for at købe saltvandet i poser, hvorfor så ikke tage ud til kysten og finde noget rent vand. Det kan godt være at I skal et stykke væk fra Bangkok, men det burde være muligt.
Salt må I også kunne købe i spande, og så selv blande op.
Det eneste medicin, som er mod letter i saltvand, er så vidtjeg kan se dette her.
http://translate.googleusercontent.com/ ... j3dBUKrfwQ
Det skulle være sikkert for bløddyr.
Men sæt dem nu over i det lille akvarie alligevel, der er ingen grund til at udfordre skæbnen

Jeg må få leveret 400 liter vand der er intet andet for...
ja god ide jeg sætter bløddyrerne i det lille, skifter kul, men hvor længe vil du tro det skal køre før jeg kan sætte sagerne sammen igen ?
Jesper