pederrevnørd skrev:Flotte billeder Poul
Lækker balje, lægger du ik et fts op?
Den limegrønne gylte har jeg købt or nylig selv, ved du hvad den hedder?
Mvh
Peder
Tak Peder. Jeg kan da godt tage et FTS i aften og lægge op. Ikke særlig glad for det dog, ville gerne have ventet med det, for der er flere ting der aboslut ikke står som jeg gerne ville have:
Dels er der indnu ngen kalkalger på stensætningen (kan dog ikke vare længe, der er hundredevis af små lilla pletter).
Dels er kappen ikke fremme på min ene Tridacna. Jeg (og gylten) har i nogle uger kæmpet en kamp mod pyramidesnegle en masse (sad desværre oppe i muslingen - vidste jeg ikke de kunne- så der gik lidt tid inden jeg fandt ud af det)
Sidst men ikke mindst har jeg et kedeligt problem jeg ikke kan finde ud af hvad årsagen er til: Nogle LPS har det rigtig skidt , medens andre trives rigtig fint . Mine Caulastrea har det rigtig skidt. Der er 12 hoveder på min mintgrønne som er helt døde, og de sidste hoveder ser bestemt ikke godt ud. På min neongrønne er der røget 5 hoveder. Den havde det ellers rigtig fint i min gamle Boyu. Jeg aner simplethen ikke hvad der er galt. Også en stor flot (og dyr) Scolymia har jeg fået taget livet af, og den anden jeg har, er bleg og har mistet væv på den ene side. Også min Blasto har mistet 2 hoveder. Umiddelbart ville man måske gætte på næringsmangel, men så burde f.eks min Alveopora vel også lide, men den står bare helt vildt flot og vokser. Det sammme gør min Duncan. Jeg target fodre desuden Scolymiaen min. en gang om ugen med reef pearls, og den spiser en ordentlig portion (forsøger også at taget fordre mine Caulastrea, men det er nok rejerne der får det meste ). Jeg giver desuden KZ amino syrer daglig og fodrer både med tørfoder og forskelligt frost hver dag.
Nicki Henriksen skrev:flotte billeder Poul (de fleste

)
og flot akvarie

Tak Nicki. Hehe, jeg har aldrig - kommer formentlig aldrig til det - interesseret mig en pind for fotografering. Har vist godt nok et kamera et eller andet sted, men jeg har ingen film til det og aner ikke hvordan det virker, så jeg må klare mig så godt jeg kan med mobiltelefonen.