Tak Olsen for dine ord..! nu er jeg
Akvarie opfinder og er nød til at holde mine kort helt ind til kroppen, så derfor for i ikke nogle info før vi har styr på hvad folk ved..! og alle de overestående der er så kloge, de har tabt muligheden for insikt..! og efter at være blevet overfaldet for de idere, der er lavet for 10 år siden og der er ophavsret på..! og fremstiller mig som troll..! af folk, som ikke er i stand til at lægge 2+2 sammen, og så sviner folk til, der laver et kæmpe arbejde for akvaristerne (Carsten) (Akvariesiden) for hjernedødt at han slipper godt fra det herinde..! ind til videre..!(Carsten du har lige hængt dig ud med en helt side! hvor klog er man så?)
Jeg havde tænkt mig at dele min viden med jer, men efter den behandling jeg har fået af alle de kloge og selvfede og utrolig søde "med akvarister" så fucking NEJ..! Det er ved at gå op for folk, de har fyldt folk med pis, og spillet klog om noget de ikke har hjerne nok til at udregne høøømm..! og jeg kan se, at det er noget der er blevet debatteret meget, med behandlingen af folk der ikke har jeres mening..! og som har gjort nogle erfaringer, som de ikke har mulighed for da de angivligt ikke er stort bemidlet..!
Nu svare jeg på de spørgsmål du er kommet med og så er jeg tilbage på mine fiskeforummer ude i verden, for det her er da for klamt..!
Hvert individ i vores tanke har sin optimale Spektrum/lysstyrke (ROW mål) og også den optimale flow/retning, det er et begreber alle de kloge her inde slet ikke kendet til..! (siger mest om deres Indsigt) og alle data findes..!
Du har næsten fattet det Olsen hurra en det kan tænke juhue..!
1 Ja jeg har haft 2
akvarie butikker og mine venner har de største akvaributikker i scandinavien..! der ud over er jeg opfinder af
akvarie udstyr i samarbejde med Jan Granat,og i bruger sikkert alle sammen en af mine dimser ?? så har jeg bygget butikker op for mine venner senest 3000 liter saltudvidelse hos en forhandler..! de folk der har noget at skulle ha sagt i det her forum, ved hvem jeg er og jeg behøver ikke føre mig frem som visse andre her inde..!
2 det er der jo på statiske
lys systemer du ser
lys variation pga. opbygningen og en af fordelene ved dynamisk hvor man har en grund styrke/spektrum Som så bliver over bygget af fokus lamper. det virker super og tydelig meget bedre end statisk.!
3 Jo da du kan nemt lave spots af led og du kan også finde lamper med mekanisk prisme til at montere dem i, du skal også bruge en
lys computer Til at styre Spektrun/styrke sRGB her bruger vi seneudstyr fra "Eskilsen" vi måler med ROW måleren og styre så lyset ind med den!!!
4 Prisen er det samme og du kan bruge både t5-t8 Hqi HPS gas og led og kombinere dem

5 det er stort set alle store anlæg i danmark..! derfor bliver de gamle stædige mega klog også totalt til grin..!få en tur bag norsø eller kattegat eller danmarks akvarium..! pinligt for de kloge (Carsten)
@ Amddurin du skal ind og læse før du skriver noget om nedbrydning i
lys, det er ren volapyk du kommer med..!fra en svunden tid..!når jeg skriver på den måde går jeg ud fra at en "med akvarist" der sidder og lære fra sig herinde selfølgelig kan lægge 2+2 sammen og regne ud at der er
alger man høster..! Hvis du tror der kun findes nitro der nedbryder så bør du også læse den nye bog der findes millioner af baktusser der nedbryder i
lys og i mørke så der har du ikke ret..!
@ ole det ville jeg godt.! men dem der havde den viden, jeg har nu, er her ikke mere, og jeg tror ikke han ville ha det..! når folk herinde er nogle tåber..!
@ Tak Daniel du har så ret de er nogle dumme spassere, der sidder og kommer med deres samme gamle fraser og syntes de er så gode..! og så hælder de noget rent lort ud, i deres sevlfede ego rus..! hvor dum må man lige gøre sig på nettet ?? jeg har været så heldig at komme i mester lære som fiskefotograf desværre ikke her hjemme har været i gang i et år men når jeg er færdig bliver jeg dammarks eneste uddannet fiske og undervands fotograf med papire..!;-)
@Ole rigtigt..!
@demian som jeg skriver over, findes alle data om optimal Spektrum/styrke men de kloge her inde ved ikke en skid og sidder helt fast øv øv mennesker jeg havde respekt for før og regnede med at få opbakning fra og som jeg kender overfalder mig fordi de ikke ved jeg er på den profil her (kim) klamt.
Mvh.