Har virkeligt brug for hjælp!

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
jesper kristensen
Reactions:

Re: Har virkeligt brug for hjælp!

Indlæg af jesper kristensen »

Jo eller lime kammen på ydersiden. Limer du den på imdersiden af overløbskassen skal du sørge for dit nedløb sidder højt så der ikke er et for stort fald ned med det.
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Indlæg af Gino »

jesper kristensen skrev:Jo eller lime kammen på ydersiden. Limer du den på imdersiden af overløbskassen skal du sørge for dit nedløb sidder højt så der ikke er et for stort fald ned med det.
hmm... er godt nok ikk helt med? hvis det skal være indvendigt hvor højt skal kam holder sættes? så den flugter med overløbs kanten? det gør den indvendige kam holder der sidder i nu.. men så snart kammes sættes i bliver vand standen jo 2-3 højere..

Hvis den skal på ydersiden hvor skal den kam holder så limes henne? højde mæssigt hvis vi taager udgangspunkt i overløbs glas kanten? og når jeg snakker om kam holder så er det jo bare den lille sorte "liste" hvor selve kammen sætte ned i? er i tvivl om hvor den skal limes på og hvor det er bedst!?
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

melau skrev:det er et religions spørgsmål og kommer også an på din sump osv... men så længe den trækker overfladen af og kan føde din skummer med vand.
ok, det er bare svært for mig og bedømme om min sump er "egnet" til det? jeg ville gerne min pumpe kunne kører mellem flow.. vel ca 3500-4000 l/t.. tror ikk jeg vil kører fuldt blæs på det!?

men hold op orker ikk sku til at rode med at skære den gamle af! altså overløbet men det er nok det eneste rigtige!

Tak for jeres svar! de er guld hver for mig!
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Ahh... hvis det er på indersiden men du at vandstanden skal stå højt eller vil det plaske:-) det gør det knap så meget som hvis det var på ydersiden:-) right?
jesper kristensen
Reactions:

Gino skrev:Ahh... hvis det er på indersiden men du at vandstanden skal stå højt eller vil det plaske:-) det gør det knap så meget som hvis det var på ydersiden:-) right?
Nemlig. For er den på indersiden falder vandet ned efter det har løbet ned af kammen. På ydersiden vil vandet løbe ned langs overløbets væg. nedløb 3 cm under sikkerhed 2 cm over nedløb.
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

jesper kristensen skrev:
Gino skrev:Ahh... hvis det er på indersiden men du at vandstanden skal stå højt eller vil det plaske:-) det gør det knap så meget som hvis det var på ydersiden:-) right?
Nemlig. For er den på indersiden falder vandet ned efter det har løbet ned af kammen. På ydersiden vil vandet løbe ned langs overløbets væg. nedløb 3 cm under sikkerhed 2 cm over nedløb.
her er jeg helt tabt: nedløb 3 cm under sikkerhed 2 cm over nedløb.................. hvad mener du her? så skal jeg nok lade dig få lidt fred:-)
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

JEg vælger at lime på ydersiden og hvor skal kam holderen så limes på ? så den flugter med overløbs glas kant eller?

MVH
jesper kristensen
Reactions:

Gino skrev:JEg vælger at lime på ydersiden og hvor skal kam holderen så limes på ? så den flugter med overløbs glas kant eller?

MVH
Jep lige nøjagtig. Så skal nedløbet sidde 3-4 cm længere nede end kanten og sikkerheden 1 cm under ca. Tag den lidt på gefyle.
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

jeg bor I Odense NV... tæt ved stadion!
Hvis du stadig har problemer kan jeg komme forbi en dag og vise dig, hvad der menes?
Du skriver bare en pb med nummer, så finder vi en aften/dag

Det kan være ekstrem frustrende når det ikke bare virker!
jesper kristensen
Reactions:

Anders månsson skrev:jeg bor I Odense NV... tæt ved stadion!
Hvis du stadig har problemer kan jeg komme forbi en dag og vise dig, hvad der menes?

Så er der hotdogs og pilsnere til dig tror jeg. :beer:
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Anders månsson skrev:jeg bor I Odense NV... tæt ved stadion!

Hej Anders

Hvor er det PÆNT af dig!! du har PB:-)

MVH
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg vil mene at du står dig bedst i at tømme vandet af akvariet, og så pille over løbet fra hinanden og få det skåret ned i højden.

Overløbskammen i mit akvarie er limet op ydersiden
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Carsten skrev:Jeg vil mene at du står dig bedst i at tømme vandet af akvariet, og så pille over løbet fra hinanden og få det skåret ned i højden.

Overløbskammen i mit akvarie er limet op ydersiden
Hej Carsten.

jeg fik baljen tømt igår og fik limet nyt iverløb i der er 4 cm kortere:-) så nu skal det lige tøre nogle dage og så håber jeg det kommer til at spille:-)

håber bare ikk at vandhøjden bliver så meget at det ikk kan være i min sump længere!? men der er jo ikk andet at gøre end at teste det!

MVH
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Gino »

Lige et spørgsmål mere:

hvis i måler fra jeres vandspjel(der hvor i nu har just. den til at være så den ikk kan ses, dvs bliver dækket af en kant/liste) og så ned til kanten på jeres overløb, det er det ene mål jeg søger.. det er andet er ned til kanten på kamholderen? nogle limer den jo lidt længere oppe end glas kanten.. og skriv gerne hvor l/t jeres returpumpe er på.. men kører ca 6000.. så der e rbare så jeg har en ide om ca hvor jeg skal sætte kamholder osv:-)

På forhånd tak
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"