juletræ?

Forum for snak om alle typer koraller.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: juletræ?

Indlæg af Hougaard »

Mine herrer, træd varsomt - Denne tråd skal ikke udvikle sig til forhandler bashing ... :be:

Tiptop er nye, og alle de andre forhandlere har også hentet sikre dødskandidater hjem, lad os holde en ordentlig tone :GO
LarsSteen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1987
Geografisk sted: Auning / Djursland

Indlæg af LarsSteen »

nu er det ikke forhandleren som jeg spørge underen til men at der er en del som mener de er nemme at holde den koral.

men rigtigt hougaard, der er desværre en tendens til at man ''slagter'' og taler negativt om mange her inde efter hånden, især hvis man ikke handler ''de rigtige steder'' eller bruger ''det rigtige grej'' det er sgu træls læsestof.
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hougaard skrev:Mine herrer, træd varsomt - Denne tråd skal ikke udvikle sig til forhandler bashing ... :be:

Tiptop er nye, og alle de andre forhandlere har også hentet sikre dødskandidater hjem, lad os holde en ordentlig tone :GO

Enig, synes nu heller ikke at snakken går på forhandleren. Men mindst lige så meget på en "troll" som farer til undsætning.
Og kommer med totalt tåbelige forklaringer som ikke holder vand nogen steder.
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Sjovt nok har jeg set dem hos alle de forhandlere jeg har besøgt igenem tiderne. Men jeg har aldrig set nogle der har kunne få den til at overleve. Så det kunne da være fedt hvis man kunne se den første. Men det tror jeg næppe vi kommer til her i tråden.

Steen
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

Må indrømme jeg finder det bekymrende at jeg nu har hørt om 3 der har købt det omtalte "jule" træ, alle sammen har fået afvide det er en let koral, der ikke skal have for meget lys.

nå ja, de 2 der har valgt at klage, har fået afvide, de tager fejl, korallen er let at holde, og de kender flere der holder dem.
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Indlæg af Johnny »

StarF skrev:Må indrømme jeg finder det bekymrende at jeg nu har hørt om 3 der har købt det omtalte "jule" træ, alle sammen har fået afvide det er en let koral, der ikke skal have for meget lys.

nå ja, de 2 der har valgt at klage, har fået afvide, de tager fejl, korallen er let at holde, og de kender flere der holder dem.
hmm det er noget snavs så men det bliver jo ris til egen røv, hvis der ikke bliver taget vad lære folk vil jo aut holde sig der fra butikker med sådanne fejl salg
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

StarF skrev:Må indrømme jeg finder det bekymrende at jeg nu har hørt om 3 der har købt det omtalte "jule" træ, alle sammen har fået afvide det er en let koral, der ikke skal have for meget lys.

Det er da en noget uheldig holdning at have, især når man er ny på markedet.
De taler jo mod bedre vidende.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

Carsten skrev:

ifølge dem er en Zanclus cornutus, også en let fisk.
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 3760 Gudhjem
Geografisk sted: Bornholm

Indlæg af Johnny »

det kan være der er en der skulle give dem lidt godt råd
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Indlæg af Thue »

StarF skrev:
Carsten skrev:

ifølge dem er en Zanclus cornutus, også en let fisk.
Er det noget du selv har fra dem eller bare snak rundt omkring, for hvis det er rigtigt er det godt nok en ærgelig udmelding og komme med
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9330 Dronninglund
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Mathias_C »

Faldt lige over dette akvarie:
http://www.nano-reef.com/featured/?tank=36

Her er en der har haft "held" med non-photosynthetic koraller, herunder også Dendronephthya, men det kræver også sit og tvivler på der er nogen i DK der køre med sådan et setup

Det indebærer f.eks.:
- 25% vandskifte 2 gange om ugen
- Fodring med en stor blanding af forskellige foder emner målrettet 10 gange om dagen! :shocked:
- Fodring med en anden blanding 5 gange om dagen

På trods af alt dette har han stadig problemer og tilpasser løbende hans rutiner for at få korallerne til at overleve så det må siges at det kræver noget af et arbejde hvis der da skulle være nogen der var i tvivl om dette :O ;)
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
jannielsen
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
14
Postnummer: 7270 Stakroge
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af jannielsen »

har ikke gidet klage over den.. den er stadig i live, og der er sgu for langt at kører igen , og hvis andre har klaget og fået det samme at vide, at den er nem at holde, så er der sgu noget galt
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"