Er der nogen som kører uden vandskifte?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Er der nogen som kører uden vandskifte?

Indlæg af Birkefeldt »

Mickey86 skrev:bare husk på der er mange der gør ting på hver deres måde, så du må ikke tro der er en vej frem i saltvandhobbyen, der er mange veje og vælge.
Ja det kan man også se på folks svar i denne tråd. :GO Men efter at have læst folks indlæg tror jeg at jeg vil prøve med et vandskifte og se om der kommer en positiv effekt. Har trods alt mit første vandskifte tilgode (mht saltvand). Men jeg bliver nok aldrig ham der skifter vand hver uge, eller hver 14. Dag :)
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
puffer
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
19
Postnummer: 9430 Vadum
Geografisk sted: Nørhalne

Indlæg af puffer »

Hej

Jeg har aldrig skiftet vand i mit 800 liters. Det har snart kørt i 3 år og indeholder næsten kun sps. Jeg tilsætter heller ikke noget, kun det der kommer fra kalkreaktoren og så noget aktiv kul. Men som der også bliver skrevet så er det nok hvad man synes at man har bedst succes med. Personligt gider jeg ikke at gøre det.

Ps: Hvad har du i akvariet ?

Mvh

Christian
/Christian og Anna

Billede
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Jeg har bygget sådan en i konsekvens af at jeg aldrig fik lavet vandskifter - Vil gerne indrømme, at min holdning til at vandskifter ikke var nødvendige, blev ganske voldsomt påvirket af besværet ved at lave dem :)

[video][/video]
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

Hougaard skrev:Jeg har bygget sådan en i konsekvens af at jeg aldrig fik lavet vandskifter - Vil gerne indrømme, at min holdning til at vandskifter ikke var nødvendige, blev ganske voldsomt påvirket af besværet ved at lave dem :)

[video][/video]
helt enig, og efter at jeg har "tyvstjålet" (ahrem ladet mig inspirere) ideen fra dig, og har lavet mit eget anlæg går det som en drøm at skifte vand, og jeg altid mindst 60 liter færdig saltvand til diverse situationer, bla når jeg akklimatiserer fisk eller lign. så topper jeg lige op med den mængde vand jeg forventer at bruge, inden jeg begynder, så undgår jeg at osmolatoren begynder at smide ferskvand i tanken, og der bliver lige skiftet 5-10 liter vand samtidig

jeg har inden da (2,5 år) kørt med meget uregelmæssige vandskift, 2-3 gange om året, når jeg lige syntes jeg havde for meget tid så ca 150-180 liter om året
nu satser jeg på minimum hver 14 dag, arbejder lidt på at komme ned på en gang om ugen, meeen det kræver lige et par mindre projekter inden
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
Valentin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Silkeborg/linå

Indlæg af Valentin »

Satme smart..

Øv jeg mangler et akvarie rum..snøft..
Mvh Troels

Husk at være gode ved hinanden, det betaler sig..smiler..
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af Birkefeldt »

Hougaard skrev:Jeg har bygget sådan en i konsekvens af at jeg aldrig fik lavet vandskifter - Vil gerne indrømme, at min holdning til at vandskifter ikke var nødvendige, blev ganske voldsomt påvirket af besværet ved at lave dem :)

[video][/video]
Det er godt nok smart. Det må være dejligt at have et teknikrum hvor man har mulighed for den slags :)
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
Mickey86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
16
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Indlæg af Mickey86 »

Skide smart Hougaard
b2t
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af b2t »

Skifter 44 ltr hver uge.. det passer med at jeg sætter mit osmose igang når jeg kommer hjem fra job.. putter salt i når jeg går i seng og lader det køre til jeg står op og der skifter jeg så vand.. Men møder også først på job kl 11:15 så kan fint nå det sammen med morgen kaffen.. Tager ud fra min sump og putter også der i.. Så det hele kan køre imens jeg gør det.. og bruger bare en pumpe til at tage det ud og fylde nyt i.. tager ca 10 min og synes godt jeg kan være mine fisk og koraller det bekendt da det jo er mig der vil have dem.. Og ja hvis man tænker på at de jo skider og tisser i vande.. ;) jeg vil jo heller ikke hoppe rundt i skidt

Bruger så to hunde foder spande så jeg ved at der kommer samme mængde ud som i.. :) Den ene står på 4 klodser og med en hand i bunden så jeg kan lukke vand ud når jeg har taget det ud der skal ud.. Synes selv det er lidt smart.. og så kan det hele komme tilbage i skabet igen til næste uge.. :)
Even a pizza can get to your house faster than an ambulance.... !!!
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"