Nu har jeg lidt tid til at svare. Det er sådan med optics, at jo større vinkel, jo mere spredning, og dermed reflekteres mere også på overfladen. Ideelt er det at have en lampe som Pacific Sun laver hvor hver enkelt lyser direkte ned med en relativt lav spredning. Jeg er dermed kommet lidt i tvivl om dette er den helt rigtige til dit akvarium, og passer måske bedre til et mindre akvarium.
Prøv at overveje en Aquabeam 1000HD i stedet som har et grundmål på 20x20cm. Den pakker 10x3w cree LED og har altså en del mere lys end den amerikanske. Den har en kelvin på cirka 14.000 hvilket nok er bedre set i mine øjne. Hansens anbefaling på 20.000 er mest fordi han er tosset med blåt lys til sine koraller

http://cgi.ebay.co.uk/AQUARAY-AQUABEAM- ... plies_Fish
Hvis du leder kan du nok få den til cirka 2000 kr. Men men, der er altså mange langt billigere alternativer. Men så kan man sku næsten lige så godt nappe en pacific sun 90w lampe til 4000

Du kunne overveje bare at starte med en ekstra af den lampe du har, det er også helt fint, eller eventuelt en brugt hqi? Hansens forslag til en 70w brænder er slet ikke dårlig, den er dyr i drift, men vil være top fed til dit. Man kan købe billige brændere fra fish-street. Alternativt er at købe compact lamper fra interpet. husk bare at se på hvir brede de er. 38 cm er ikke meget.
Der er masser af muligheder! Hvis jeg havde pengene havde jeg taget en Aquabeam 1500, men den kan kun fås i hvid, og du kommer til at mangle blåt lys så. Dermed, tag en 1000 hvis du kan komme til det.
Angående blåt/hvidt lys vil jeg anbefale dig at få mere hvidt end blåt og lægge dig op af en 12-14.000 k output. Groft sagt er korallerne gladest for hvidt lys, og det blå er mest for syns skyld.
Held og lykke med valg af lys - det er altid møgsvært at vælge. Nå ja, og en anden årsag til at vælge den der fra nano-tuners fra er at der er ventetid og de først kan levere en gang i september. Hurtig hovedregning er fakta: Ventetid (inklusiv fortoldning) er mindst en måned samt en samlet udgift inklusiv told og fragt på 1100 kroner. Det er en dyr 21w lampe! Fordelen ved denne er at den er frithængende, hvilket vil klæde dit avkarium rent æstetisk. Det samme gælder dog den aquabeam, den er også ganske flot. Så er du ude over at skulle bygge lyskasse. Den fra nano-tuners er dog ligeledes en klar forbedring over den du har, og jeg kan godt se det bliver besværligt at sætte en ekstra lampe af dem du har over nu grundet hængefilteret.