Hougaard skrev: Men hvis du spørger (den rigtige) Thomas, så har han faktisk en opskrift fra tyskland på at holde liv i Zanclus
Kan du ikke få ham til at oplyse hvordan den opskrift er??
Hougaard skrev: Men hvis du spørger (den rigtige) Thomas, så har han faktisk en opskrift fra tyskland på at holde liv i Zanclus
De vil vel ødelægge en rigtig DSB, så det skal være en anden opbygning..Nolan skrev:Det kræver en DSB og så må man jo give dem sådan én
Men ifølge dette, så skal der være 45 cm sandGarden eels are the hardest of all eels to keep in the home aquarium. They require lots of special planning and care. These eels need to spread out, so the tank needs to be quite large because if the males are too close to one another, they will fight. The sand also needs to be at least one-half foot deep or the garden eels will hurt their tails by trying to drive into the bottom of the tank when forming their burrow. There also needs to be an artificial current to bring them their live food. All of these factors make garden eels hard to keep at home. Their population remains stable, but if too many are collected in the pet trade and sold in pet stores, they may decline.
Jeg kan prøve, men han er jo sygemeldt for tiden. Men det var noget med at en bestemt acropora art har et slimlag som kan fungere som erstatning for den svamp som den normalt spiser... Så den skal altså fodres med acropora polypperCarsten skrev:Kan du ikke få ham til at oplyse hvordan den opskrift er??Hougaard skrev: Men hvis du spørger (den rigtige) Thomas, så har han faktisk en opskrift fra tyskland på at holde liv i Zanclus
Ja, den kunne jeg da også tænke mig at seCarsten skrev:Hougaard skrev: Men hvis du spørger (den rigtige) Thomas, så har han faktisk en opskrift fra tyskland på at holde liv i Zanclus
Kan du ikke få ham til at oplyse hvordan den opskrift er??
Læste lige "tråden" det var jo ikke ret meget han oplyste i den. Hvad mon det foder til kejsere er for noget?Hougaard skrev:Der er også en zeovit fyr som kan..
http://www.zeovit.com/forums/showthread.php?p=159600
Som åbenbart fodrer med alt muligt, men også med et svampebaseret foder (beregnet til kejsere) ?
Det var en meget intersant artikel!
Hvis euforisk effekt ved indtagelse, regnes for giftigt... Så, jo!ole. skrev:er svampe ikke giftige?
Det med nedfrysningen, skriver han da også om i artiklen. Han skriver noget om at fryse dem ned, i en pose uden luft.bio skrev:Brødkrummesvampe (Halichondria paniceia) som omtales i artiklen ( http://www.manhattanreefs.com/forum/ree ... ishes.html ) findes også i danske farvande, jeg har fundet enkelte steder hvor den omtales som meget alm. i bl.a. limfjorden. Det er helt sikkert noget jeg vil undersøge nærmere, og på et tidspunkt måske selv afprøve, men det kræver en del forarbejde endnu. Det kunne bl.a. være interessant at vide hvor meget næringsværdi svampene beholder efter en tur i fryseren. Jeg har en del svampe i mit akvarie, men ikke nok til at der vil forblive en konstant fødekilde. Måske man kunne fryse svampene ned.
Mon ikke det meste bliver der. grønsager og lign. Bevarer jo næringsværdien. Jo jeg ved godt at svampe ikke ligefrem er grønsager.bio skrev:Ja, det er rigtigt. Det jeg tænkte på var, om de beholder næringsværdien efter en tur i fryseren.