Hvad og hvor skriver i når ting fra f.eks usa skal sendes

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Re: Hvad og hvor skriver i når ting fra f.eks usa skal sendes

Indlæg af herzberg »

I dag fik jeg min brænder. Pænt hurtigt fra Hong Kong må man sige, bestilte for 6 dage siden. Den gik igennem uden at blive fortoldet, så det var jo ekstra lækkert.

Jeg har monteret den i lampen. PT lyser den mere hvidt (men en smule mere blåt end min 1 år gamle reeflux 12.5k) end jeg ville have troet (det er en 20k kelvin). Men nu må vi se hvilken vej lyset går når den "brænder ind".

Men om den bare holder den farve den har nu og levetiden er sammenlignelig med reeflux'en, så er 200 kr en RIGTIG god pris for denne brænder. Nu ser vi hvad der sker :wink:
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
HerrO
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18
Postnummer: 2300 København S
Geografisk sted: Ørestaden

Re: Hvad og hvor skriver i når ting fra f.eks usa skal sendes

Indlæg af HerrO »

Brian C skrev:
herzberg skrev:
HerrO skrev:Uanset om der snakkes om beløbet her, så er ovenstående ikke helt korrekt. Det er ikke dig som kunde (modtager) der bærer risikoen for forsendelsen. Det er sælger og dermed afsenderen. Så det er ikke noget problem.
Det er jeg så ikke helt enig i, ikke af erfaring ihvertfald. Afsenderen i USA skal på pakkesedlen deklarere varens værdi, og det er denne værdi, som man kan få erstattet. Det er denne device netbutikkerne kører efter derovre, om det er korrekt skal jeg ikke kunne sige.
det er stadig afsenderen der skal sørge for at du får den vare du har betalt for, hvad der står som værdi det er vel egentlig irrelevant, så længe man ikke selv har bedt om at få nedskrevet værdien, men ok én ting er jura noget andet er praksis og det er jo en smule bøvlet at tage til USA, Hongkong or whatever for at brokke sig
Lige præcis. Derfor er det vigtigt at betale med kreditkort, således at du kan få dine penge tilbage hvis du ikke modtager varen. Det er noget din bank hjælper med.

Jeg har gjort dette flere gange. Vil sige at jeg i snit køber varer per kredit kort i udlandet mellem 5 gange per måned og det virker uden problemer.

Hilsen
HerrO
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"