Special bygget akvarie - erfaringer
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2860 Søborg
Re: Special bygget akvarie - erfaringer
det lyder som en meget fornuftig pris.
hørte du så samtidig hvad prisen var i alm. glas?
for jeg tror simpelthen ikke på der ikke er forskeld på prisen i alm og weiss glas.
når vi bygger her på sjælland er der en forskeldspris på ca 10% hvis glasset i vinduer skal være weiss så kan ikke forstå hvorfor det skulle være anderledes på akvarierne, og når man høre priser hos akvarieforretningerne er svaret også at det er dyrer i weissglas, så ergo må de tage for meget for alm. glas akvarier derover.
jager
hørte du så samtidig hvad prisen var i alm. glas?
for jeg tror simpelthen ikke på der ikke er forskeld på prisen i alm og weiss glas.
når vi bygger her på sjælland er der en forskeldspris på ca 10% hvis glasset i vinduer skal være weiss så kan ikke forstå hvorfor det skulle være anderledes på akvarierne, og når man høre priser hos akvarieforretningerne er svaret også at det er dyrer i weissglas, så ergo må de tage for meget for alm. glas akvarier derover.
jager
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2009
Det var da noget af en pris. Jeg skal give 1595 for mit 160 liters (60x45x60) i 10 mm glas, uden weiss glas, uden overløb og uden huller. Hos tropeakvarier. Det er da vidst en special pris du har fået det?Dan Binderup skrev:man skal vel ikke være fra sjælland for at se forskel på weiss og alm. glas..... eller skal man??![]()
1700kr for 300l. med overløb, tre huller samt weiss glas........ er det dyrt Jager?
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: København Ø
jeg spurgte om det blev dyrer med weiss glas og manden sagde nej.
jeg skal ikke sige om Claus gav mig en god pris. jeg var godt tilfreds akvariet har målene 90x65x50cm.
jeg skal ikke sige om Claus gav mig en god pris. jeg var godt tilfreds akvariet har målene 90x65x50cm.
MVH.
Dan Binderup
Dan Binderup
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hyldager skrev:Det var da noget af en pris. Jeg skal give 1595 for mit 160 liters (60x45x60) i 10 mm glas, uden weiss glas, uden overløb og uden huller. Hos tropeakvarier. Det er da vidst en special pris du har fået det?Dan Binderup skrev:man skal vel ikke være fra sjælland for at se forskel på weiss og alm. glas..... eller skal man??![]()
1700kr for 300l. med overløb, tre huller samt weiss glas........ er det dyrt Jager?
Forskellen i prisen ligger formentligt i den store glastykkelse. Du behøver ikke have så tykt glas i.
6 mm er nok, og for at være på den helt sikre side så evt 8 mm
Fik at vide af en glarmester at glasset blev 100% dyrere for hver nummer man gik op , f.eks 6- 8 mm og fra 8 til 10mm.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
Nu var det ikke mig selv der bestilte med så tykt glas, det var fra tropeakvarier selv. Og så stoler jeg selvfølgelig på at en producent vælger det der nødvendigt for det kan holde?Carsten skrev:Hyldager skrev:Det var da noget af en pris. Jeg skal give 1595 for mit 160 liters (60x45x60) i 10 mm glas, uden weiss glas, uden overløb og uden huller. Hos tropeakvarier. Det er da vidst en special pris du har fået det?Dan Binderup skrev:man skal vel ikke være fra sjælland for at se forskel på weiss og alm. glas..... eller skal man??![]()
Forskellen i prisen ligger formentligt i den store glastykkelse. Du behøver ikke have så tykt glas i.
6 mm er nok, og for at være på den helt sikre side så evt 8 mm
Fik at vide af en glarmester at glasset blev 100% dyrere for hver nummer man gik op , f.eks 6- 8 mm og fra 8 til 10mm.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det er jo klart, du kan jo ikke andet.Hyldager skrev:
Nu var det ikke mig selv der bestilte med så tykt glas, det var fra tropeakvarier selv. Og så stoler jeg selvfølgelig på at en producent vælger det der nødvendigt for det kan holde?
Men kan så lige fortælle at i mit 1120 liters akvarie, er sideruderne lavet af 12mm glas og der er ikke den mindste smule udbøjninger trods af at glasset er 2 meter langt. Så 10mm er vildt overdrevet i et så lille akvarie
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
Det kunne det tyde på. Men hva, så er jeg da sikker på det holder.Carsten skrev:Det er jo klart, du kan jo ikke andet.Hyldager skrev:
Nu var det ikke mig selv der bestilte med så tykt glas, det var fra tropeakvarier selv. Og så stoler jeg selvfølgelig på at en producent vælger det der nødvendigt for det kan holde?
Men kan så lige fortælle at i mit 1120 liters akvarie, er sideruderne lavet af 12mm glas og der er ikke den mindste smule udbøjninger trods af at glasset er 2 meter langt. Så 10mm er vildt overdrevet i et så lille akvarie

- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
De 10mm kommer nok mest fra at akvariet er 60 cm højt, men ja når det ikke er længere/bredere virker det noget overdimensioneret. Men så burde du i hvert fald være sikker på at du kan sove trygt om natten på den konto 

-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: København Ø