opskrift på sukkermetoden
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
jeg har købt alt der er på den her side..+ amino syre..Dragefisk skrev:hvad har det kostet dig ole
og må jeg se en liste over hvad du har købt
jeg er stadig ved del 1..
http://www.korallen-zucht.de/de/shop/pr ... index.html
jeg skal til at gå igang med k-balance og funderer om jeg også skal til at bruge reefersbest salt da vedligeholdelse af kalium er nemmere.som også har endel med de farver at gøre du nævner og måske de endda er synderen i uforklarelige stn`s
vil du ikke bruge penge på en reaktor kan du næmt lave det ud af en spandpumpe,ved at åbne toppen og sætte pumpen omvendt på eller skære bunden af en cola flaske og en pumpe på halsen og placer den i sumpen.
der følger en lille folder med når du køber fra kz der fortæller mer om de forskellige elementer.
hvor mange liter er dit akv,så kan jeg anbefale dig en dose
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Dragefisk
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: skibby
- Kontakt:
undskyld men jeg er lidt forviret da jeg aldrig rigtig har hørt om disse filtre før men er det de samme som dette filter
mads omtaler i dennne tråd
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... ght=zeovit
for det med at have nogle koraller med rigtig flotte farver tiltaler mig også meget
mads omtaler i dennne tråd
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... ght=zeovit
for det med at have nogle koraller med rigtig flotte farver tiltaler mig også meget
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
hvis du ikke allerede har gjort det så læs zeovit guiden til du kan den http://www.saltvandsforum.dk/pafiledb/u ... 17e273.pdf
her er et eksempel på hvordan en reaktor kan se ud jeg selv har lavet..
billed 2 viser algetypen at jeg har overdoseret zeostart.. og min monti og min tridacniader fik lyse blå kant after bare et par uger
her er et eksempel på hvordan en reaktor kan se ud jeg selv har lavet..
billed 2 viser algetypen at jeg har overdoseret zeostart.. og min monti og min tridacniader fik lyse blå kant after bare et par uger
- Vedhæftede filer
-
- 0.jpg (87.5 KiB) Vist 1599 gange
-
- 0.jpg (74.79 KiB) Vist 1599 gange
-
- 0.jpg (88.1 KiB) Vist 1599 gange
- Dragefisk
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: skibby
- Kontakt:
ok nu har jeg læst lidt om det og ville så lige høre om det er såden det fungere
du har en reaktor i sumpen med zeolithsten. Du hælder noget væske/sporeelementer ned i reaktoren sår stenene begynder at suge næringstoffer og bakterier til sig. derefter dør mine alger da der ikke længere er nogle dårlige baterier at lave af. korallerne begynder at blive flottere da vandet er renere og bakteriefrit. lyset skal ikke være tændt i lige så mange timer da vandet er blevet så klart at lyset bedre kan trænge sig i gennem og derved brænde korallerne.
er det såden det fungere.
men ole kunne du ikke skrive hvad du bruger de forskellige væsker til og hvad de gør godt for
1 Zeofood 7
2 Zeobak
3 Zeostart
og sår har jeg lige et spørsmål hvor skal det aktive kul hen skal det blandes med stenene i reaktoren eller hvad.
du har en reaktor i sumpen med zeolithsten. Du hælder noget væske/sporeelementer ned i reaktoren sår stenene begynder at suge næringstoffer og bakterier til sig. derefter dør mine alger da der ikke længere er nogle dårlige baterier at lave af. korallerne begynder at blive flottere da vandet er renere og bakteriefrit. lyset skal ikke være tændt i lige så mange timer da vandet er blevet så klart at lyset bedre kan trænge sig i gennem og derved brænde korallerne.
er det såden det fungere.
men ole kunne du ikke skrive hvad du bruger de forskellige væsker til og hvad de gør godt for
1 Zeofood 7
2 Zeobak
3 Zeostart
og sår har jeg lige et spørsmål hvor skal det aktive kul hen skal det blandes med stenene i reaktoren eller hvad.
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
Du har jo næsten selv givet løsningen, du har været igennem en algefase og da du så hælder sand i får du en masse brunalger. Den logiske konklusion er at næringen til brunalgerne kommer fra sandet. Du kan så købe dig fattig i Zeolit og andet men det får du jo højst holdt det nede af, det ville da være smartere at få fjernet kilden til problemet. Fjern sandet og se om brunalgerne ikke forsvinder. Hvis de gør kan du jo kigge efter en anden type sand.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
1 Zeofood 7
2 Zeobak
3 Zeostart
hej dragefisken.
zeostart er en fødekilde og promerer reproduktion af nitritfikation,derfor meget effektiv i sænkning af fosfat og nitrat.
skummeren skummer 100 procent mere og det nedsætter inkørselen på akv betydeligt.
zeobak er en mikroorganisk løsning som delvis er med til at bygge op bacterie plankton ,dette bruges af mange koraller som også er med til farvning.
samt det fjerner slim alger på en naturlig måde.
zeofood er vitaminbombe kort sagt.
du putter kullen ovenpå zeolith stenen i en pose´sok. stenene skal daglig rystes for at holdes rene og mulm er aktiveret ud i vandet som en fødekilde
og når du doser zeobak og food nær reaktorens pumpe slukker du skummeren i et par timer
zenere kan du/vi prøve med zeospur og stylo pocci glow for at fin justere farver
1 Zeofood 7
2 Zeobak
3 Zeostart
hej dragefisken.
zeostart er en fødekilde og promerer reproduktion af nitritfikation,derfor meget effektiv i sænkning af fosfat og nitrat.
skummeren skummer 100 procent mere og det nedsætter inkørselen på akv betydeligt.
zeobak er en mikroorganisk løsning som delvis er med til at bygge op bacterie plankton ,dette bruges af mange koraller som også er med til farvning.
samt det fjerner slim alger på en naturlig måde.
zeofood er vitaminbombe kort sagt.
du putter kullen ovenpå zeolith stenen i en pose´sok. stenene skal daglig rystes for at holdes rene og mulm er aktiveret ud i vandet som en fødekilde
og når du doser zeobak og food nær reaktorens pumpe slukker du skummeren i et par timer
zenere kan du/vi prøve med zeospur og stylo pocci glow for at fin justere farver
Senest rettet af ole kekkonen tirs 9. okt 2007 15:46, rettet i alt 1 gang.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Carsten hvad mener du med pumper?
så du hans nye akvarie der nede?
http://www.zeovit.com/forums/showthread ... 922&page=4
så du hans nye akvarie der nede?
http://www.zeovit.com/forums/showthread ... 922&page=4
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
det står i brugsanvisningen at det fjerner bla. tungmetal.thyme skrev:Kan det hjælpe at smide noget phosban i en sokke til at tage silicaten?
der findes flere definitioner på hvilke metaller der ingår i tungmetal.
grundstoffer er en af dem og silikat ingår der,men også kalium,magnesium,strontium....fosfor...listen er lang