og de bitre erfaringer fra 70'erne hvor folk kørte med faxekalk er stadigt skyld i at der er en masse dårlige rygter omkring saltvand.
Hvorfor bruger vi mange penge på levende sten, hvis de kan undværres?
Hvorfor bruger vi mange penge på udstyr, hvis det kan undværres?
Tro mig, der var ikke et marked for det, hvis det kunne undværres!
Mhs. til dødeligheden af nyindkøbte fisk, nogen er mere sarte end andre, der ibland Paletkirug.
Du skriver at nitrat ikke er farligt.
Case: Du køber en fisk der går i vand hvor nitratværdi er fx. 0,04, den sætter du hjem i dit akvarie, hvor nitratværdien er 25,00. I dette tilfælde er nitrat giftigt!
Det samme gælder med nitrit, som er endnu værre! De fleste fisk der dør inden for 24 timer efter ankomst til "den private" dør af nitritforgiftning. Der skal ikke de store forskelle til.
Hvor ofte dør nyindkøbte fisk?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Niels - Det jeg studsede over var bare at du gav indtryk at at du ikke kunne se hvorfor du skulle lave målinger.
For mig var det nærmest det første jeg faldt over da jeg besluttede mig til at starte saltvand op (Har også haft ferskvand i mange år uden at måle noget som helst).. Overalt kunne man læse: "Sørg for at holde øje med dine værdier". Kan ikke se hvorfor det skulle være så meget anderledes i et akvarie hvor der kun er fisk.
For mig var det nærmest det første jeg faldt over da jeg besluttede mig til at starte saltvand op (Har også haft ferskvand i mange år uden at måle noget som helst).. Overalt kunne man læse: "Sørg for at holde øje med dine værdier". Kan ikke se hvorfor det skulle være så meget anderledes i et akvarie hvor der kun er fisk.