Du kaldte?Seniorreefer skrev: ons 30. apr 2025 09:45 Tror jeg også. Lyder lidt voldsomt , ellers må Tropic marin lige lave beregningen

Der er tre problemer
1. Udregningen om dit KH forbrug
2. Udsagn om All For Reef koncentration
3. Resultat om Modern Reef (jeg har ingen holdning til produktet, men matematikken er vigtig i sammenhængen)
Først. Jeg synes det ser ud til at at udregningen glemmer at fordele de 14.9 dkh ud på 650 liter? dvs = 2.29 dkh pr dag i alt er resultatet, lyder det ikke mere realistisk?

Så hvis dit akvarie var 100 liter, skulle du dosere 14.9 dkh. Men du har jo 650 liter.
Din reaktor ifølge den her calculator og mine hurtigt indskrevne tal fra din tidligere post, giver et resultat der synes at minde om den nye udregning med 2.29 dkh. De 37 ml og kalkwasser skal også fordeles ud på 650.
All For Reef er dobbelt så stærkt som Ai fortæller. Skal vi lave et term der hedder ai math?

Og Modern Reef udregningen på 75 ml, er til 100 liter saltvand. Ganget op til dine 650 liter er det 500 ml om dagen for at hæve KH med 14.9 Hvis du skulle bruge normal Balling Produkter til at hæve dkh med 14.9 i 650 liter vand, ville det være alt fra 2 liter til 3.5 liter af hver væske.
Som jeg siger til mine elever: AI er smart til nogle ting, men ikke alt og man skal også være kritisk.

God solskinsdag derude.