Purple-up, er ikke andet end koncenteret Mg.nollesurfer skrev:Hej de der Purple-Up er de effektiv til og få kalk alger ?
Hvis vandet og lyset er iorden, skal kalkalgerne nok komme

Purple-up, er ikke andet end koncenteret Mg.nollesurfer skrev:Hej de der Purple-Up er de effektiv til og få kalk alger ?

En af effekterne tilskriver jeg UV-C.
 En af effekterne tilskriver jeg UV-C.

jeg har selv en evides, de er skide flotte, dog gemmer den sig meget, men nok fordi den er enlig, de bør hvis holdes nogle stykker sammen
 jeg har selv en evides, de er skide flotte, dog gemmer den sig meget, men nok fordi den er enlig, de bør hvis holdes nogle stykker sammen 

men ja man kan håbe det som måske nu ser ud til at blive et par bliver så dominerende de andre ikke slås individuelt, også håbe på, at parret kun har brug for noget af akvariet
 men ja man kan håbe det som måske nu ser ud til at blive et par bliver så dominerende de andre ikke slås individuelt, også håbe på, at parret kun har brug for noget af akvariet  dog stædig lidt synd for dem der så bliver undertrykt, men det der er skrevet om dem er jo kun generelt/erfaringer for dem der har skrevet artiklerne, hvor der er regler er der også undtagelser
 dog stædig lidt synd for dem der så bliver undertrykt, men det der er skrevet om dem er jo kun generelt/erfaringer for dem der har skrevet artiklerne, hvor der er regler er der også undtagelser  så man har lov at håbe jo
 så man har lov at håbe jo 

det er det der er fedt ved man har en tråd om sit akvarium, så kan vi alle være med til at lære noget af det
 det er det der er fedt ved man har en tråd om sit akvarium, så kan vi alle være med til at lære noget af det 

er der en af systemerne der ingen fisk er i?
 er der en af systemerne der ingen fisk er i? 

tak
 tak  

så når mit system spiller igen som det skal så kan man jo tage en enkelt eller to hver måned
 så når mit system spiller igen som det skal så kan man jo tage en enkelt eller to hver måned  lige nu er jeg så forelsket i en golden Melon Chalice til SEK 1900,-
 lige nu er jeg så forelsket i en golden Melon Chalice til SEK 1900,-  Klart at anbefale.
 Klart at anbefale.

Vildt med den kobber især. Gad vide hvordan du har fået det ind?Thomas fra Stockholm skrev:Så fik jeg lavet min förste test fra TRIPON LAB, og der var en del der overraskede mig.
Jeg samlede pröven og derefter byttede jeg 10% vand, og det skal jeg nok blive ved med et par uger endnu....
Råd til resultaterne og hvad det kan betyde modtages med et åbent sind
I rekkefölge og de värdier der var helt hen i skoven...
Navn på enheden - anbefalet värdi - mit resultat.
Cu - 0,10 - 21,62 (vandbytte an mass og tjekke hvilke sporemner jeg tilsätter der indeholder Cu)
B - 4,50 - 29,73
Li - 200 - 353,60
Mo - 12 - 45,3
Lidt gult kom der også i testen, Al, SR, MG, Zn, I, Ba, P og PO4.
Ser desuden at min Ca testset er for gammel og at salnitetmåler lige skal kalibreres lidt.