PederP skrev:Det ser godt ud som altid.
Efter min balje har holdt sig selv med næring et stykke tid, er jeg også røget i bund igen. Jeg løser det ved at lade filtersokken sidde til den er så klam den løber over. Så kan jeg lige holde 0,5 i N og 0,01 i P.
Edit:
bima skrev:Ligner den jeg har
Håber også at få et navn på den
Har den også. Jeg ville passe lidt på din musling. Dens natlige polyp-udfoldelse er helt vild, og ret så aggressiv overfor naboerne.
Tak for input PederP
Hvad mener du med at du lader sokken sidde ? Er det med vilje for at få lidt "slam" til at blive der, og ikke eksportere det ud af systemet ?
peder skrev:<Akvariet står nærmest perfekt> Jamen hvorfor så gøre noget overhovedet?? det tyder jo på at akvariet er i fin balance så hvorfor skubbe til den.
Hej Peder,
Tak for dit svar - jeg er til dels enig med dig. Jeg ved bare at når der er nul i både N og P, så lever dyrene på "lånt" tid - selvom det umiddelbart ser smukt ud.
Det er min personlige holdning, ikke en korrektion af din
PoulD skrev:Bokelund skrev:Hvad med flere fisk Peder? (nu er jeg ikke helt klar over din fiske bestand i forvejen)

+1
Hejsa bokelund og poul,
Er helt enig - og har bestilt en ny stime af Apogon som ligner Tetra hehe - de skulle komme i næste uge

jeg har dog en del fisk allerede.
Bingocaller skrev:Slukke skummeren hvert andet døgn på et timerur kunne måske hjælpe lidt på sagerne - meget billigere end bare at smide mere flaskenæring og så sparer du også lidt på strømmen?
Hej Mark,
Tak for input - og ideen er god, men det har jeg ikke lyst til at gøre, idet jeg via skummer blot fjerner en lille cm i koppen ugenligt - det er til gengæld helt sort.
Udover den nye bestand af fisk har jeg hævet Sangokai dosering, og er igen begyndt at bruge Sangokai Nutricomplete Basic.
Til alle jer andre omkring wattberegning, lytter jeg med store ører - det er slet ikke mit kompetanceområde - men skønt at se så mange herinde der har forskellig ekspertviden. TAK
Mvh
Peder