Koraller vælter
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7600 Struer
Koraller vælter
Jeg har det problem at jeg mindst 1 gang om dagen skal rejse koraller op der vælter ned fra stensætningen. Og det er jeg så småt ved at være træt af
Det er primært de koraller man køber på de støbte fødder som jeg ikke kan holde på plads. Det gør det ikke nemmere at jeg har en muræne og nogle gylter der møfler rundt.
Har i nogle ideer til hvordan jeg kan fastgøre dem?
Overvejer at klippe korallerne af deres fødder og så lime dem fast til de store sten, Men det er måske lidt drastisk
Det er primært de koraller man køber på de støbte fødder som jeg ikke kan holde på plads. Det gør det ikke nemmere at jeg har en muræne og nogle gylter der møfler rundt.
Har i nogle ideer til hvordan jeg kan fastgøre dem?
Overvejer at klippe korallerne af deres fødder og så lime dem fast til de store sten, Men det er måske lidt drastisk
900 L viewtopic.php?t=10798
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Du kan måske også bare lime fragment stenene fast til de andre sten og ellers må de jo knækkes af den lille sten som du selv er inde på.. Har selv haft samme problem og det er sku vildt irreterende 

RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Jeg har sådan noget modelervoks agtig noget til fragmenter, men tror ikke det binder så godt på de sten korallerne står på.
Ja i starten tog jeg det ikke så tungt, meen, nu er det ved at være trælsHar selv haft samme problem og det er sku vildt irreterende
- BS
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: 23193 Skegrie
- Kontakt:
Det jeg gjorde med "cement" fødderne på korallerne var at jeg tog en vand pumpe tang og knækkede kanterne af så foden ikke var så stor mere. Så var den nemmere at klemme ind imellem stenene eller lime dem fast et sted.
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320
Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320
Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Ja det var også det jeg spekulerede på at gøre, Men det ville måske blive træls hvis man skulle ommøblere i akvariet på et tidspunkt.Det er da bare at knække korallerne af de alligevel grimme betonklatter og lime dem fast til de levende sten. Jeg bruger selv den flydende lim fra aquaconnect.
Men det er jo ik værre end at man kan knække dem af og lime dem på et andet sted så
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
du kan da bare bruge noget af det koral lim som i konsistens minder om ler. Det er to forskellige pølser som æltes sammen og så sætte en klump under stenen hvor din koral sidder på hvor efter du klemmer stenen fast på en anden sten.
Fordelen er også at du godt kan knække stenen fri senere hvis du fortryder placeringen
/Magnus
Fordelen er også at du godt kan knække stenen fri senere hvis du fortryder placeringen

/Magnus
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Jeg en stor eremitkrebs, den glemte jeg også at nævne, den er af og til også skyld i at korallerne vælter.Du har ikke tilfældigvis enten et søpinsvin eller eremitkrebs?