Ja og så fisker jeg fisken op med et net bagefter og smider vandet ud, hvis jeg kan komme til det. Det er ikke altid at fiskene er lige samarbejdsvillige..
Jeg er en kylling og dryp-akklimatiserer alt, fisk, koraller, hvirvelløse... Posen med dyret ned i en spand, en luftslange med klemskrue fra akvariet og ned i spanden. Indstiller klemskruen så slangen drypper rimeligt hurtigt, lader den dryppe i en time eller to. Smider vandet i spanden/posen ud bagefter.
En ting er i hvert fald sikkert, jeg ville aldrig bare dumpe dem i, hvis jeg kan mærke en temperaturforskel på vandet i posen og i mit akvarie. Det med afklimatisering med vand er ikke noget jeg gør fordi jeg tror det gør det store, det er mere bare et princip
jeg har afklimatiseret og prøvet at dumpe dem - har ikke set nogen forskel - dog har jeg lige ladet posen ligge i vandet et stykke tid, så fisken ikke oplever en vand temperatur forskel på 10 grader .
tror det er bedre at de får chokket med det samme, end at først stresse i en pose og så få et chock
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
Udleder koraller egendtlig nogen affaldsstoffer i vandet de bliver transpoteret i, når de bliver transpoteret, ligesom fisk? - ville det være dumt at dumpe vandet med korallen ud i akvariet?
For akvarie setup - se min profil... _______________________________________________________