Podning af svovl reaktor
-
ceslsalt
- Rev hummer

- Reactions: 0
- 10
- Postnummer: 2700 Brønshøj
Podning af svovl reaktor
Hej SF. Er der nogen her der har viden/erfaring om podning af en svovl reaktor `svovl oxid bakterier ` . Der findes et præperat "PNS DEEP CYCLE" ,men kan det købes i danmark. Carl Erik .
-
nielsk
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk

- Reactions: 381
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Re: Podning af svovl reaktor
Det plejer ikke at være nødvendigt. De anaerobe bakterier med mulighed for at omsætte svovl er en del af de naturlige bakterier i systemet.
Men opstartsfasen må formodes at gå hurtigere hvis de tilsættes i mediet og der lukkes for flow et par dage
Men opstartsfasen må formodes at gå hurtigere hvis de tilsættes i mediet og der lukkes for flow et par dage
1
SPS : Stability provides succes
-
Mortenbruun
- Palet kirurg

- Reactions: 55
- 11
- Postnummer: 3480 Fredensborg
- Saltvand siden?: 2013
Re: Podning af svovl reaktor
Tror ikke du skal benytte PNS bakterier i en svovlreaktor. PNS står for Purple Non-Sulfur (Sulfur = svovl) så de omsætter ikke svovl.
De anerobe bakterier du skal bruge kommer af sig selv, som Niels skriver, når der opstår et iltfattigt miljø i svovlrektoren og det er når andre bakterier har opbrugt ilten, hvis jeg har forstået det korrekt.
De anerobe bakterier du skal bruge kommer af sig selv, som Niels skriver, når der opstår et iltfattigt miljø i svovlrektoren og det er når andre bakterier har opbrugt ilten, hvis jeg har forstået det korrekt.