Hjælp til introduktion af fisk

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
ttkthomsen
Rev haj
Rev haj
Reactions: 319
21
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Hjælp til introduktion af fisk

Indlæg af ttkthomsen »

Halløj

Jeg var så heldig at få lov til at købe den guløjet kirurg og pincetfisk her på Forum. Da de blev introduceret til akvariet blev den hvidbrystet kirurg pænt sur og de fik begge nogle tæske. Den guløjet kunne klare det og det virker til at den har sat sig i respekt. Pincetfisken måtte jeg pille op i går aftes og flytte til fragtanken da den var trykket helt op i hjørnet. Nu får den lige ro der og bliver fodre op og så håber jeg en senere introduktion når den er faldet til går bedre. Hvad tænker i?? Håbet er at den nu vender sig til mit vand og hvis fisk kan lugte, at de så kan “lugte” hinanden i systemet og det måske tager toppen af agressionen O:-)
Brugeravatar
Holst
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions: 100
17
Postnummer: 6800 Varde
Geografisk sted: Varde

Re: Hjælp til introduktion af fisk

Indlæg af Holst »

Jeg har haft nogle anthias som kunne jagte alt ihjel..
sidst jeg skulle introducere både min CBB og en Kaninfisk, så tog jeg anthias parret ned i sumpen når jeg introducerede den nye, hvor de gik en måned.. reintroducerede dem og der var intet problem.. bliver min go-to fremover.
Fjern ær problembarnet og reintroducere dem når de andre er kommet på plads og problembarnet nu er den “nye”..
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions: 383
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

Du har vel prøvet at sætte et spejl op ikke?
Det kan nogen gange forvirre den fisk der går der i forvejen.
Både den Hvidbrystede og den du kalder gul øjet er begge stridslystne fisk. Den med den gule ring om øget [ hed colakirurg i gamle dage, både med og uden den gule ring) er en bristletooth og de er ikke kendt som fisk der bakker af, hvis der bydes op til dans. Dog værre jo ældre de bliver. Har haft en, der først lavede ballade da den voksede sig stor.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions: 84
15
Postnummer: 2860 Søborg

Indlæg af Mikas »

Jeg købte en gul kirurg for lidt tid siden. Den var ikke særlig stor . Den fik bare høvl da den kom ned og måtte finde al verdens gemmesteder. Min erfaring er at hvis fisken er sund og rask så finder de en naturlig hakke orden efter et par dage og selv om det ser voldsomt ud med hullede finner så klare de det hvis de er sunde og raske .
Det er værre med de fisk der lige er ankommet til butikken. Dem har jeg sjældent haft held med. Købte en lille gul oliven kirurg da Carsten fik dem hjem og havde dem på tilbud sidst . Der gik en halv dag så sad den på pumpen , halvdød mens min tominsis stadig hakkede i den hver gang den svømmede forbi.
Hvis du har besluttet dig for du vil have de fisk i og det er akvarie vante fisk så ville jeg ikke frygte lidt kamp.
Jeg elsker kirurger .
Har haft 9 stk på en gang i mit nuværende . Ja de ka tage en tur gennem akvariet ind i mellem og der kan være et hak i finnen men de plejer i de fleste tilfælde at finde ud af det.

Jeg har dog prøvet ved 4 gule kirurger på en gang at de pludselig ikke ville sammen mere og gik efter en enkel alle sammen.
Men synes ikke jeg oplever dette hvis de er forskellige typer . Der plejer de altid at indordne sig til sidst .
3 dage cirka
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"