Lynkursus

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
flzak
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16
Postnummer: 5220 Odense SØ
Saltvand siden?: 2009

Lynkursus

Indlæg af flzak »

Hey Jylland.
Da jeg om ca 3-4 ugers tid kører en tur til Hjørring og henter den nye balje ville jeg hører om der var en venlig sjæl der kunne give mig et lynkursus i opsætning, opstart, og drift samt tips & tricks vedr kalkreactor. Jeg har før kørt med Balling, men har købt en korallin kalkreactor. Jeg har læst tråden ang. dette emne, men ville gerne se en live.
Jeg vil gerne et smut forbi Aalborg og se koralshoppen på vej hjem mod Fyn og derefter evt. forbi en kørende kalkreactor.

Jeg takker på forhånd 🙏🏻
Glenn
Glenn Skov Florczak
Saltvandsakvarie-entusiast🪼
Sps Koralfan🦀
Er sundt rev starter med tålmodighed.🐠
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
3
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Lynkursus

Indlæg af Seniorreefer »

Hej Glenn.

du skal være velkommen i Viborg, men er det ikke noget af en hurtig brug af kalkreaktor. Normalt bruges den ikke før du har stort KH optag på mindst 1 Dkh om dagen for at en reaktor kører optimal.

Spørg evt også Henning når du kommer op til Hjørring og henter dit akvarie, han har også kørt med reaktor
flzak
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16

Indlæg af flzak »

Seniorreefer skrev: tirs 19. aug 2025 09:59 Hej Glenn.

du skal være velkommen i Viborg, men er det ikke noget af en hurtig brug af kalkreaktor. Normalt bruges den ikke før du har stort KH optag på mindst 1 Dkh om dagen for at en reaktor kører optimal.

Spørg evt også Henning når du kommer op til Hjørring og henter dit akvarie, han har også kørt med reaktor

Jo, helt enig tænker heller ikke det bliver aktuelt lige fra starten, men det ville stadig hjælpe mig lige at få syn for sagen.

Henning kan sikkert forklare mig en del om det.👍🏻

Det var også ligeså meget for turens skyld, når jeg nu alligevel er afsted nord på.
Jeg skal lige sætte mig selv ind i tingene igen og der må man jo suge til sig hos de erfarne dygtige, samt at se andres akvarier er altid spændende.
Tak for tilbuddet, det er jeg glad for og Viborg er jo så fint på vejen retur.
Skal vi ikke sige at jeg skriver en besked til dig når jeg ved hvornår akvariet kan hentes og så kan vi aftale nærmere der?
Glenn Skov Florczak
Sps Koralfan🦀
flzak
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16

Indlæg af flzak »

Jo, helt enig tænker heller ikke det bliver aktuelt lige fra starten, men det ville stadig hjælpe mig lige at få syn for sagen.

Det var også ligeså meget for turens skyld, når jeg nu alligevel er afsted nord på.
Jeg skal lige sætte mig selv ind i tingene igen og der må man jo suge til sig hos de erfarne dygtige, samt at se andres akvarier er altid spændende.
Skal vi ikke sige at jeg skriver en besked til dig når jeg ved hvornår akvariet kan hentes og så kan vi aftale nærmere der?
Glenn Skov Florczak
Sps Koralfan🦀
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
3
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

flzak skrev: tirs 19. aug 2025 10:30 Jo, helt enig tænker heller ikke det bliver aktuelt lige fra starten, men det ville stadig hjælpe mig lige at få syn for sagen.

Det er en aftale.
Du skriver bare :heart:
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"