Id
-
- Forhandler
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 1990
- Geografisk sted: 9000 Aalborg
Id
Er der en der kender denne koral, fra Klovnfiskens udsalg?
Mvh Sonny
Mvh Sonny
- Vedhæftede filer
-
- smalldsc01320_195.jpg (59.32 KiB) Vist 2476 gange
Endelig med vand i stuen.... igen... igen. Og snart igen... Og så lige en gang til...
-
- Forhandler
- Reactions:
- 20
Gozar, fodre du den med noget?
Carsten, den er flad, jeg tror det er en blød koral. Jeg har desværre ikke andre billeder men holder lige øje med om den ikke trækker polypperne ind senere, så skal jeg nok snuppe et billede.
Mvh Sonny
Carsten, den er flad, jeg tror det er en blød koral. Jeg har desværre ikke andre billeder men holder lige øje med om den ikke trækker polypperne ind senere, så skal jeg nok snuppe et billede.
Mvh Sonny
Endelig med vand i stuen.... igen... igen. Og snart igen... Og så lige en gang til...
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Ja, men jeg har også lidt den fordel, at jeg har set den i virkeligheden både sammenfoldet og udfoldet, og kan sagtens huske den.Carsten skrev:Det var også min første tanke, men synes polypperne ser alt for store ud, og farven helt forkertmads-fisk skrev:Det er en Turbinaria.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
-
- Forhandler
- Reactions:
- 20
Jeg syntes mest at det ligner en peltata! Men der er godt nok stor forskel på søgeresultaterne! Hvad er det lige at man skal se efter Carsten?
Er den hård eller blødkoral? Læste på en amerikansk side at det er en sps men det syntes jeg ikke rigtig passer!
Er den hård eller blødkoral? Læste på en amerikansk side at det er en sps men det syntes jeg ikke rigtig passer!
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det er bestemt en stenkoral, og ganske hård.
Hvis du kigger på denne side: http://whelk.aims.gov.au/coralsearch/coralsearch.php
Når du kigger på siden, skal du lige tage i betragtning at det er voksne kolnier der er på billederne og ikke de 6 måneders koraller vi har hjemme.
Du vil kunne se at der er meget stor forskel på de enkelte arter.
Nogle blandt andet din, har ganske store polypper og sælges mange gange som en LPS, mendens andre absolut er SPS
Det som du skal se efter er hvordan sidder polypperne på skelletet og hvordan er det opbygget. Desværre skal man mange gange anvende en død koral for at kunne identificere den korrekt. Og så langt synes jeg ikke du skal gå i denne sag.
Hvis du kigger på denne side: http://whelk.aims.gov.au/coralsearch/coralsearch.php
Når du kigger på siden, skal du lige tage i betragtning at det er voksne kolnier der er på billederne og ikke de 6 måneders koraller vi har hjemme.
Du vil kunne se at der er meget stor forskel på de enkelte arter.
Nogle blandt andet din, har ganske store polypper og sælges mange gange som en LPS, mendens andre absolut er SPS
Det som du skal se efter er hvordan sidder polypperne på skelletet og hvordan er det opbygget. Desværre skal man mange gange anvende en død koral for at kunne identificere den korrekt. Og så langt synes jeg ikke du skal gå i denne sag.
-
- Forhandler
- Reactions:
- 20