Lidt hjælp til alt det med koraller.

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
søvnig
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
19
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Esbjerg/Nordsøen
Kontakt:

Lidt hjælp til alt det med koraller.

Indlæg af søvnig »

Akvariet har nu kørt i 18 dage og jeg er i fuld gang med at finde ud af hvilke koraller jeg vil have.
Med på mine sten kom nogle Xenia, en skiveanamone, lidt polypknabber, en glasrose :MA og nogle som jeg ikke ved hvad er. De har alle overlevet indtil nu og lever i bedste velgående, men de polypper der står i lidt skygge ser lidt bedre ud end dem der er i direkte lys. Hvorfor?

De koraller jeg gerne vil have caulestrea, sacrophyton skiveanamoner, måske euphylia, lidt flere Xenia og zooanthus.

Men skal man tilføre vandet noget for at de kan overleve? Der skulle være 70 sporestoffer i saltet (aqua medic) men om det hjælper ved jeg ikke.

Skal der mere lys til eller er det nok med det jeg har?

VH

Søvnig :twisted:
Journalist på www.andeposten.dk
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V

Indlæg af Mikkel E »

Jeg tror ikke det vil blive noget problem med nogle af de nævnte. Caulastrea og euphylia er "glade" for kalk, så det skal du holde lidt øje med. Lyset ser ud til at være fint.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Mange polypper trives bedst lidt skygget.
Brugeravatar
muldfred
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 3300 Frederiksværk

Indlæg af muldfred »

Mikkel E skrev:Jeg tror ikke det vil blive noget problem med nogle af de nævnte. Caulastrea og euphylia er "glade" for kalk, så det skal du holde lidt øje med. Lyset ser ud til at være fint.
har 3 stk calustrea og 2 stk euphylia i et 160 liters akv, og har ikke tilført kalk i det år det nu har kørt, men har også brugt postevand de første 10 måneder, og tror jeg har fået kalken der fra!!!!
Mvh Morten Rønde

160 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=2513
840 liter http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... highlight=

Se mine indbygget akvarier lige oppe over

Billede
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V

Indlæg af Mikkel E »

Ja, der er en del kalk i den danske undergrund.
Brugeravatar
j.SEVERIN
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Humlebæk

Re: Lidt hjælp til alt det med koraller.

Indlæg af j.SEVERIN »

søvnig skrev:Akvariet har nu kørt i 18 dage og jeg er i fuld gang med at finde ud af hvilke koraller jeg vil have.
Med på mine sten kom nogle Xenia, en skiveanamone, lidt polypknabber, en glasrose :MA og nogle som jeg ikke ved hvad er. De har alle overlevet indtil nu og lever i bedste velgående, men de polypper der står i lidt skygge ser lidt bedre ud end dem der er i direkte lys. Hvorfor?

De koraller jeg gerne vil have caulestrea, sacrophyton skiveanamoner, måske euphylia, lidt flere Xenia og zooanthus.

Men skal man tilføre vandet noget for at de kan overleve? Der skulle være 70 sporestoffer i saltet (aqua medic) men om det hjælper ved jeg ikke.

Skal der mere lys til eller er det nok med det jeg har?

VH

Søvnig :twisted:
Hvis der kun er en glasrose vil jeg afbefale at du giver den en lille sprøjte med saltsyre (inden den breder sig i det akvarie)
Mvh. Severin
750L,45L refugium,2x250W HQI, 1X45W Diazoblue,Modf.Aquamedic skimmer,Osmoseanlæg,Kunstharpixfilter,Red Dragon 12500L,PLC styring af vandskifte Balling Sporstoffer Ozon og ventilation.
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"