udløb i akvariet - Hvis mig dine tricks!
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 8200 Århus N
- Saltvand siden?: 2015
- Geografisk sted: Århus
udløb i akvariet - Hvis mig dine tricks!
Hey Hey, jeg kunne godt bruge lidt hjælp/ ideer/ tricks/ fifs, til hvordan jeg bedst muligt får lavet røret der skal føre vandet tilbage til akvariet. Jeg er helt med på hvordan det skal gøres UNDER akvariet (fra returpumpen og til og med tankgennemføringen) men kunne godt bruge nogle ideer til hvordan jeg skal fører det ud i selve tanken. Jeg har investeret i nogle LOC-line rør som jeg regner med at bruge, syntes at de er vældig smarte. MEN, jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal føre dem fra overløbskassen og ud. Der er et gevind på selve LOC - line delen som gør at hvis jeg vil føre den igennem selve overløbskammen, så skal jeg nærmest fylde hele toppen af overløbet med div bøjninger. En rigtig Storm P løsning der kommer til at koste mig stort set alt tilgang til overløbskassen, hvilket jo på ingen måde er ønskværdigt. Så jeg havde overvejet at føre de her LOC-line rør OVER overløbskammen, men det ser bare heller ikke helt rigtigt ud.
Kan i ikke poste nogle billeder af hvad i har gjort?
I må have en rigtig god torsdag aften, hilsen en smule stresset Bachelor skrivende tosse.
Kan i ikke poste nogle billeder af hvad i har gjort?
I må have en rigtig god torsdag aften, hilsen en smule stresset Bachelor skrivende tosse.
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Re: udløb i akvariet - Hvis mig dine tricks!
Kan du ikke bare sætte en bøjning på toppen af de lige retur rør? Så lader du et lige rør løbe (over kammen) langs bagvæggen/bølgebryderen i den længde du ønsker? Så sætter du bare de forgreninger på du ønsker? Eller har jeg misset noget i det du skriver ?
Du får ikke "overfyldt" dit overløb så..
Du får ikke "overfyldt" dit overløb så..
Morten
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Et gammelt billede .. Men det viser hvad jeg mener ..
Morten
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 10
Hej Morten! det ser super smart ud! problemet er at jeg ikke har lampekasse på, så jeg ved ikke helt om det er noget man rent æstetisk, bliver træ af. Havde du lampekasse på?
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 3540 Lynge
- Saltvand siden?: 2014
- Geografisk sted: Lynge
Mine loc-line rør går op over karmen. På pvc-røret fra gennemføringen har jeg limet en muffe på, hvor jeg efterfølgende har skruet gevindet fra loc-line. Super enkelt med mulighed for selv at justere flowretningen.
Billedet er lidt mørkt, nu hvor lyset i baljen er slukket.
Mvh Kim
Billedet er lidt mørkt, nu hvor lyset i baljen er slukket.
Mvh Kim
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 10
det ser godt ud Kim. Har du boret et hul i de der loc line rør lige over vandoverfladen?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
Jeg har bare smidt lidt rør på og holdt udgangs hulet lidt over vandet så der kommer luft ind når pumpen stopper og derved ik suger vand tilbage i sumpen, men det kunne da være kanon lige at får lidt ideer til hvordan man laver det pænt eller evt hvor man køber en flot ende evt med flex i.
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Danmark
Jeg får mit nye akvarie på mandag og har valgt en løsning, hvor man ikke kommer til at kunne se noget pvc. Jeg synes at det er grimt og vil gerne holde det helt enkelt og stilrent. Smider et billede af det i næste uge.
o_O
- FEM64
- Dragefisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 8380 Trige
- Saltvand siden?: 2011
- Kontakt:
Mit er jo langt og smalt, så mit returrør er ført fra overløbskammeret i højre side helt til sideruden i venstre side. Bare op over vandet og derhen. 32 mm PVC. Ligger pænt og tæt ovenpå bølgebryderen langs bagruden. Så giver det nemlig lidt ekstra vand gennem akvariet mod overløbet. Mit er pakket ind så udseendet er ikke så vigtigt. Det ligger ret fint så selvom det ville være synligt, så kunne det godt gå alligevel. 
Bare du husker at beskytte dig mod returløb hvis strømmen går.

Bare du husker at beskytte dig mod returløb hvis strømmen går.
[center]Min holdning er, at hvis man ikke ved noget om det, så kan man lære det....!
[/center]

-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 11
Nej, jeg har ikke boret nogen huller. Studserne går kun lige under overfladen. Sker det at returpumpen stopper, løber der kun lige den mængde vand tilbage, som kan være i returkammeret.Psyk-mads skrev:det ser godt ud Kim. Har du boret et hul i de der loc line rør lige over vandoverfladen?
- Kobber
- Palet kirurg
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4800 Nykøbing Falster
- Saltvand siden?: 2013
Mit er ført ned til bunden der er boret et huld i hver side lige under vandspejlet så man undgår hæveefekt i tilfælde af strøm svigt
Martin
http://www.aquatic.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=69565" onclick="window.open(this.href);return false; Mit 350L
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=76751" onclick="window.open(this.href);return false; Mit 60L
http://www.aquatic.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=69565" onclick="window.open(this.href);return false; Mit 350L
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=76751" onclick="window.open(this.href);return false; Mit 60L
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 10
Det er virkelig nogle fede løsninger! Tak fordi at i vil dele dem. Jeg har forsøgt mig lidt frem, hvad syntes i?
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 11
Det ser fint ud Psyk-madsPsyk-mads skrev:Det er virkelig nogle fede løsninger! Tak fordi at i vil dele dem. Jeg har forsøgt mig lidt frem, hvad syntes i?

Magen til mit....nu med bedre lys.