Jeg er ret glad for denne koral og synes den trives godt hos mig. Derfor vil jeg gerne vide hvad det er for en, så jeg måske kan erhverve mig nogle flere.
Billede kvaliteten er stinkende dårlig, men jeg regne med at man godt kan se, hvad det er for en.
Go weekend!
Koral ID ?
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Re: Koral ID ?
Cyphastrea
Der er et par stykker der ligner hinanden. C.ocellina og C.serailia.
Disse typer handles i US under navnet meteor shower. Jeg mener at det typisk er ocellina der går under dette navn.
http://no.reeflex.net/kategorie/94.html#Cyphastrea" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er et flot eksemplar du har.
Erik
Edit: Der er en mere som ligner, den har jeg stående. Jeg kan dog ikke huske navnet på den, men det er ikke en af de to nævnte ovenfor.
Har lige tjekket. Min er en C.microphthalma. Der er mere cremegrøn i bundfarven.
Der er en af typerne der vokser "grenet", C.decadia. Den er lyserød. Jeg har haft den en gang, men synes den var svær. Den bryder sig ikke om kraftigt lys.
Der er et par stykker der ligner hinanden. C.ocellina og C.serailia.
Disse typer handles i US under navnet meteor shower. Jeg mener at det typisk er ocellina der går under dette navn.
http://no.reeflex.net/kategorie/94.html#Cyphastrea" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er et flot eksemplar du har.
Erik
Edit: Der er en mere som ligner, den har jeg stående. Jeg kan dog ikke huske navnet på den, men det er ikke en af de to nævnte ovenfor.
Har lige tjekket. Min er en C.microphthalma. Der er mere cremegrøn i bundfarven.
Der er en af typerne der vokser "grenet", C.decadia. Den er lyserød. Jeg har haft den en gang, men synes den var svær. Den bryder sig ikke om kraftigt lys.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Hej Erik,
Mange tak, så er jeg da kommet lidt nærmere !
Mange tak, så er jeg da kommet lidt nærmere !

-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2012
Hej Morten.
Flot cyptastrea , syntes det ligner en meteorshower , pas godt på den ,da den meget sjældent er til salg her i Dk.
Hvis du har et frag af den er jeg meget intr.
Mvh. Michael
Flot cyptastrea , syntes det ligner en meteorshower , pas godt på den ,da den meget sjældent er til salg her i Dk.

Hvis du har et frag af den er jeg meget intr.
Mvh. Michael
-
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Det var da pokkers !
Jeg faldt over den i en butik og måtte bare eje den, uden egentlig at vide hvad det var (det så knap så rutineret). Men den trives altså godt og vokser rigtig meget, jeg tror til mit held at jeg har fået den placeret perfekt!
Selvfølgelig skal du have et frag Michael, den skal bare lige vokse sig stor

Jeg faldt over den i en butik og måtte bare eje den, uden egentlig at vide hvad det var (det så knap så rutineret). Men den trives altså godt og vokser rigtig meget, jeg tror til mit held at jeg har fået den placeret perfekt!

-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2012
Det lyder jo bare super godt , det ser jeg frem til , bare skriv når du har et frag klar , du skal nok blive godt betalt for det.Bokelund skrev:Det var da pokkers !![]()