Jeg ligger selv ud med at sætte nogle fotos af mine zoa kolonier.
Emils Far skrev:http://www.reef2reef.com/forums/zoa-dis ... guide.html
Her er en guide om zoa på engelsk
hvad menes med beskidt vand, altså få vandskift og en dårlig skimmer?thni skrev:Meget lys, meget flow , og beskidt vand og så gror de godt efter min mening
Men der er fisk i mit akvarie vil de ikke tage skade af de beskidte vand?thni skrev:No3 >5, PO4 >0,02Kører selv uden skummer i mit lille og det kan de li
thni skrev:Nej nej overhoved ikkehar også to klovne i mit
zoane kan ihvertfald lide det
Anden skrev:Alså jeg kan kun tale for mig selv men beskidt var ment som ik klinisk rent men med målbart affaldsstoffer og ik kaffe i skummer kop og helst ik uv og kul filter.
Men som sagt er det kun min egen erfaring og i mine simple tanke hvor der kun er cirkulation en simple filter svamp og vandskift er der fuld smæk på farver og vækst og i min sps tank som nok er for ren vokser de da ok men slet ik så hurtig(igen min egen erfaring)
ViggoN skrev:men hvor ofte fortager i så vandskift?
Hey Dan, det ville jeg helt vildt gerne, du skal bare nævne tid og stedTykki skrev:Ja det er ret spas med de forskellige systemer. Min tank har kørt i et halvt år med et enkelt vandskifte på ca 25 liter. Tanken er på 500 også ca 80 liter sump. Kører uden skummer men med DSB og zoaerne er bare i fuld flor. Kik forbi til kaffe en dag og se systemet selv. Du bor jo i byen. Mvh Dan
Okay, dog virker ideen med at tage lidt væske fra en zoa i en kanyle og indsætte i en anden Zoa for at skabe en morph, virker lidt skør. Jeg tror den måde må gøre mere skade end gavn.Anden skrev:De er sådan man før nye farver og der er meget Info om hvordan man evt laver dem med vilje søg på zoa morph og evt diy zoa morph.
Jeg har set lidt farve morph agtige polypper med ik rigtig noget der holder eller er meget forskellige, ellers er det noget som to ens kolonier der starter med at være ens og ender med kort og langt skørt selv om de står i samme tank bare i hver sin ende i forskelligt flow.