indkøring...

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Ghozt
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
11
Postnummer: 4800 Nykøbing Falster
Saltvand siden?: 2014

indkøring...

Indlæg af Ghozt »

hey ville lige vide om man kunne sætte nogen dyr af nogen art ned i akvariet i indkørings fasen???

Måske http://www.seahorseaquariums.com/Reef-C ... itre//5450" onclick="window.open(this.href);return false;

eller er det helt udelukket...

På forhånd tak :D:D
Det behøver ikke være dyrt, for at være godt :-)
Bokelund
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Re: indkøring...

Indlæg af Bokelund »

Det kommer an på hvornår i indkøringen? Den fase kan jo godt være lang.

Men efter 3-4 uger, kan du sikkert godt. Når No4 og No2 siger 0, så vil jeg tro det fint. Men det er der MANGE og forskellige meninger om.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Det kommer også an på hvilke dyr du tænker på
Et par eremitter kan du godt sætte ind
Brugeravatar
Ghozt
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
11
Postnummer: 4800 Nykøbing Falster

Indlæg af Ghozt »

Takker og bukker for godt svar.. :D
Ja Bokelund, er der en ting jeg har lært ind til vider er det af der er mange forskellige meninger om stort set alt herinde, men det er også derfor af man lære så meget, alle har jo gjordt sig sine egne afaringer :D
Det behøver ikke være dyrt, for at være godt :-)
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

det er jeg ikke enig i :h
Casper T.
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
11
Postnummer: 2900 Hellerup

Indlæg af Casper T. »

Der er mange meninger om dette. Der er nogen der mener, at man kan starte op på bakterier og så en fisk i, med det samme, til at give næring til disse bakterier. Se Dr. Tims video om deres "One and only". Denne metode, har sikkert virket for lige så mange, som den ikke har virket for.

Jeg er selv i indkøring nu. Mit har kørt i lidt over en måned nu, og jeg har valgt at putte lidt snegle i og et par nemme LPS koraller. Korallerne, synes jeg, er gode til at give en indikering af hvordan vandet er, udover de værdier man kan måle. Hvis de er tilbagetrukket i polypperne, så spiller det ikke helt dernede :BA Jeg har haft målt mit vand, og alle værdier var fine, men korallerne var stadig ikke glade. Men nu efter et par uger, er de ved at komme flot ud. Det tager jeg som et tegn på, at tingene er ved at rette sig ind :GO Fordelen ved korallerne, frem for fisk, er at de ikke skal fodres, da de bruger næring fra vandet. Du kan selvfølgelig risikere, at tømme akvariet for næring, men det er jo en possitiv problemstilling i indkøringen. Hellere for lidt end for meget. Som sagt er jeg selv forholdsvis ny, så jeg vil sikkert få et par ord med på vejen, på dette, men dem hører jeg gerne :wink:
Meller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af Meller »

jeg havde måske selv valgt mit clean up crew :-) ville heller ikke ture få det sendt, i frygt for hvordan det behandles af posten. rejerne er specielt følsomme, og bør måske ikke tilføjes så tidligt :-)
jeg havde nok startet med en gang trochus og nerita snegle samt nogle få mithrax sculptus :-) senere så tilføje søpindsvin og søstjerner, og til sidst rejer (inden fisk kommer i)
240 liters DSB + 120 liter sump :-D
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=65846" onclick="window.open(this.href);return false;
63 liters akvarie + 25 liter refugium :)
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=57656" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"