blå eremitkrebs dør
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4270 Høng
- Saltvand siden?: 2014
blå eremitkrebs dør
Hej.
Nu midstede jeg den sidste eremit, den lå ca 10 cm fra sit hus og det ligner ikke bare et skift. Der var hvidt kød i enden og for nogle måneder siden en anden på samme måde. Der er stadig alger at spise og rejer fisk snegle koraller lever fint . Jeg er begyndtat tilsætte kh for at få den op men kun 50 ml til at starte med. Alle andre tal er fine. Kh ligger under 8 men regner med at øge den langsomt.
Nu midstede jeg den sidste eremit, den lå ca 10 cm fra sit hus og det ligner ikke bare et skift. Der var hvidt kød i enden og for nogle måneder siden en anden på samme måde. Der er stadig alger at spise og rejer fisk snegle koraller lever fint . Jeg er begyndtat tilsætte kh for at få den op men kun 50 ml til at starte med. Alle andre tal er fine. Kh ligger under 8 men regner med at øge den langsomt.
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Saltvand siden?: 2007
Re: blå eremitkrebs dør
Har du tjekket huset den bor i? Har 100 gange før troet mine var døde uden det var tilfældet. Hvis dine værdier er iorden og du ikke har en ermit dræber som eks sø knæler bør de jo ik bare dø
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier 

- MarkBruhn
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6541 Bevtoft
- Saltvand siden?: 2012
Ja prøv at tjekke deres hus og du vil blive overrasket. 
Jeg blev også meget overrasket over hvor meget de skifter, da der er kød osv på det skelet.

Jeg blev også meget overrasket over hvor meget de skifter, da der er kød osv på det skelet.

Venlig hilsen Mark 
Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;

Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
Tja huset er meget tomt og ligger samme sted endnu. Den her søknæler burde vel så spise den og jeg har jo fundet det der ligner et helt kadaver. Menerjeg har mistet 4 nu og de 2 fandt jeg, de andre er bare væk. :-[
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Hvis du fra tid til anden, især om aftenen hører nogle smæld fra akvariet.
Så har du enten en pistolreje eller en søknæler.
En pistolreje er ikke stor ok til at kunne nakke en eremit.
Så har du enten en pistolreje eller en søknæler.
En pistolreje er ikke stor ok til at kunne nakke en eremit.
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
Spiser de ikke eremiten ? Men køber nogle nye når Carsten får sending hjem, men de kommer i ny balje.
Er ikke sikker på om ikke der har været nogle lyde på et tidspunkt hmm.må se om der dukker noget op når jeg tømmer det. Regner med at flytte korallerne stille og rolig i løbet af ca 2 uger. For ikke at stresse fisk er det så en god idé med fiskefælde ell ?
Er ikke sikker på om ikke der har været nogle lyde på et tidspunkt hmm.må se om der dukker noget op når jeg tømmer det. Regner med at flytte korallerne stille og rolig i løbet af ca 2 uger. For ikke at stresse fisk er det så en god idé med fiskefælde ell ?
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
Har lige set en , men troede virkelig alle var væk. Hvis dette skulle være en der har skiftet skelet, så fatter jeg ikke at den så skull ha valgt et mindre sneglehus ?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
He he.
De er nogle gange ikke rigtigt kloge de krabber, kan være den mindre bolig har en bedre indretning og beliggenhed??
Charlie
De er nogle gange ikke rigtigt kloge de krabber, kan være den mindre bolig har en bedre indretning og beliggenhed??
Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Det er den indre åbning som har betydning for krebsen. Den behøver blot være få mm større
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
Ja i har nok ret, håber den her forbliver i live så
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
ja tænkte nok den var i live. Har sværget mine 3 var døde mange gange før og enda bildt mig selv ind at det lå med fuld krop og var døde. Har mange større huse liggende med de vælger altid det der er tættest på det de kom,frabmh skrev:Har lige set en , men troede virkelig alle var væk. Hvis dette skulle være en der har skiftet skelet, så fatter jeg ikke at den så skull ha valgt et mindre sneglehus ?

-
- Foxface
- Reactions:
- 11
Men har mistet ca 3-4 over de sidste 4 måneder .
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
Rødmer af skam, men er også glad. Sad og så lidt mere intens i baljen og opdagede 3 i det hele. Så undskylder og takker for at I har bragt mig på den rette vej. De skelleter var ell så overbevisende.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Du er ikke den første og heller ikke den sidste som kommer til at tage fejl
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
Hehe det hus jeg troede var tomt og smed over i ny balje har lige fået blå ben og bevæger sig.
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
ja den er utroligt hvad nutidens huse kan med den rigtige arkitektbmh skrev:Hehe det hus jeg troede var tomt og smed over i ny balje har lige fået blå ben og bevæger sig.

-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
bmh skrev:Hehe det hus jeg troede var tomt og smed over i ny balje har lige fået blå ben og bevæger sig.
"Skulle ha gået til Louis Nielsen"
+5

Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Jeg har oplevet at en eremit hev en anden eremit ud og scorede sneglehuset. Den hjemløse eremit kravlede rundt uden hus et par dage og forsvandt så (som foder måske?).