Let Your dreams come true.

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Let Your dreams come true.

Indlæg af crazy seahorse »

Var lige inde på Ghl´s hjemmeside.
https://aquariumcomputer.com/de-DE/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan nogen genkende det saltvandsakvarie på forsiden?
Det står og skifter mellem flere forskellige - men tålmodighed, det kommer.

Lidt sjovt. Gad vide om det kaster rabat af sig?

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Let Your dreams come true.

Indlæg af Carsten »

Et vi burde kende??
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Indlæg af Thue »

Det ligner gniszens gør det ikke
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Han$en »

Jeg ved fra ham der havde sit akvarie på Ecotech's hjemmeside fik sponseret 2x MP40W samt 2x Radion 130w da han i sin tid endte med at lægge akvarie til. EcoTech kom og satte det hele op og tog deres billeder og gik igen.

Mon ikke de andre producenter gør det samme?
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Thue skrev:Det ligner gniszens gør det ikke
Bingo, det er Toms.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
AndersBoerglum
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland

Indlæg af AndersBoerglum »

Det burde kaste lidt af sig , men hvad fåes sim manden ikke har i forvejen??? Hehe :)

Ej, det er da fedt for Tom, at de bruger hans akvarium på deres hjemmeside.
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 3230 Græsted

Indlæg af gnizten »

Hold da op, det kommer lidt bag på mig...

Jeg sendte billeder ind til GHL´s fotokonkurrence for noget tid siden, hvor der var afstemning på deres facebook side, jeg vandt dog ikke noget ved den lejlighed.
Men at se sit Akvarie som det første man ser på deres hjemmeside, er da noget man kan blive lidt stolt af...

Det kunne være de skulle diske op med lidt royaleties....
Mange hilsener
Tom.
mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
13
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af mchr »

du har helt sikkert sagt ja til de må bruge dine billeder til marketingsmateriale - så sæt ikke næsen op på at få noget ud af det, desværre
Brugeravatar
gnizten
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 3230 Græsted

Indlæg af gnizten »

mchr skrev:du har helt sikkert sagt ja til de må bruge dine billeder til marketingsmateriale - så sæt ikke næsen op på at få noget ud af det, desværre
Det kunne jeg da heller ikke drømme om, mener også at jeg læste et eller andet med at de godt måtte bruge billederne efterfølgende...
Mange hilsener
Tom.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Men uanset hvad - Er det stadig nærigt end ikke at hverken fortælle manden at de bruger hans billede, eller sende ham en kalibreringsvæske - Whatever.. :happy:

Det er selvfølgelig et spørgsmål om ens holdning, men de kunne da lige give en mail om at de ville bruge billedet og skrive mandens navn et eller andet sted gemt på siden :GO
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
13
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af mchr »

jeg er helt enig i at de godt kunne give credits, men de gør bare hvad de har fået lov til :)
det kunne være fedt hvis der var et link til forumposten om akvariet herinde, selvom den er på dansk ville det give enormt godt indblik i hvordan man får så godt et resultat, eller i alt fald hvordan man teknisk set får sådan et resultat, Toms grønne(?) fingre er jo en stor del af det.
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Han$en skrev:Men uanset hvad - Er det stadig nærigt end ikke at hverken fortælle manden at de bruger hans billede, eller sende ham en kalibreringsvæske - Whatever.. :happy:

Det er selvfølgelig et spørgsmål om ens holdning, men de kunne da lige give en mail om at de ville bruge billedet og skrive mandens navn et eller andet sted gemt på siden :GO
Som Tom skriver, kan de have nævnt det i forbindelse med konkurrencen.

Jeg har selv prøvet det ved to lejligheder.
Første gang ved en akvarieudstilling i Forum Kbh. Her havde min nabo, som var profesionel portrætfotograf, taget et billede af mit akvarie og lavet en stor fotostat af det.
Det stod knivskarpt og så, når jeg selv skal sige det, dødgodt ud. Jeg gav 500,00 for det dengang. Da jeg kom og skulle hente det - var det blevet hugget????
Et eller andet sted blev jeg ved siden af min ærgelse, også en lille smule stolt over at nogen så godt kunne lide det, at de ligefrem stjal det.

Anden gang, tonede mit akvarie pludselig frem på lærredet under et foredrag om saltvand. Jeg sad ned i salen og kiggede da lidt, for jeg vidste ikke det var med der.
Men det blev nævnt af foredragsholderen "det her er da vist dit, ikke Erik?".
Jeg kender foredragsholderen rigtig godt og jeg er sikker på, at det var en forglemmelse og jeg havde jo sagt ja uanset hvad, hvis han havde spurgt om tilladelse.

Som Tom skriver han blev, så kan jeg da ikke sige mig helt fri for, at jeg blev lidt stolt ved de lejligheder.
Alle saltvandsakvarister vel lidt fremvisningsparate.
Så jeg ville da heller ikke blive sur eller kræve penge. Desuden er den ene tjeneste vel den anden værd.

Erik

Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

crazy seahorse skrev:
Han$en skrev:Men uanset hvad - Er det stadig nærigt end ikke at hverken fortælle manden at de bruger hans billede, eller sende ham en kalibreringsvæske - Whatever.. :happy:

Som Tom skriver, kan de have nævnt det i forbindelse med konkurrencen.

Jeg har selv prøvet det ved to lejligheder.
Første gang ved en akvarieudstilling i Forum Kbh. Her havde min nabo, som var profesionel portrætfotograf, taget et billede af mit akvarie og lavet en stor fotostat af det.
Det stod knivskarpt og så, når jeg selv skal sige det, dødgodt ud. Jeg gav 500,00 for det dengang. Da jeg kom og skulle hente det - var det blevet hugget????
Et eller andet sted blev jeg ved siden af min ærgelse, også en lille smule stolt over at nogen så godt kunne lide det, at de ligefrem stjal det.

Anden gang, tonede mit akvarie pludselig frem på lærredet under et foredrag om saltvand. Jeg sad ned i salen og kiggede da lidt, for jeg vidste ikke det var med der.
Men det blev nævnt af foredragsholderen "det her er da vist dit, ikke Erik?".
Jeg kender foredragsholderen rigtig godt og jeg er sikker på, at det var en forglemmelse og jeg havde jo sagt ja uanset hvad, hvis han havde spurgt om tilladelse.

Som Tom skriver han blev, så kan jeg da ikke sige mig helt fri for, at jeg blev lidt stolt ved de lejligheder.
Alle saltvandsakvarister vel lidt fremvisningsparate.
Så jeg ville da heller ikke blive sur eller kræve penge. Desuden er den ene tjeneste vel den anden værd.

Erik
Jeg hentyder heller ikke til at Tom hverken bør være knotten eller kræve noget - Jeg tænker udelukkende på virksomhed hér. De burde give credit på den ene eller den anden måde efter min mening. Men igen, det er min mening. De har fået lov at gøre med billedet som de lyster - Jeg synes dog at moralen er stram, at man end ikke synes at gide skrive billedtagers navn på sin hjemmeside. Det har GHL da vidst intet at miste på :happy:

Men nok om dét!
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Steen
Foxface
Foxface
Reactions:
11
Postnummer: 2670 Greve
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af Steen »

Flot akvarie og jeg kan godt forstå at han er stolt over at have sit akvarie på forsiden.
Når det er sagt er det utroligt at GHL ikke i det mindste bare informere om at de har brugt billederne, det er sgu lidt langt ude.

Personligt har jeg en mere stram Holding til mine billeder og den var bestemt ikke gået her uden at de måtte punge op eller tage billederne af siden.
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Indlæg af charlie saltvand »

Det er vidst helt normalt at man accepterer at ens fotos bliver brugt hvis/når man tilmelder sig div. Konkurencer...... det står somregl også med meget småt når man tilmelder sig...... et eller andet sted......

Charlie

Obs. Det samme gør sig fx gældende med FB... ligger du fotos ud der, kan de dukke op alle steder.

Go weekend.
Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"