Jeg har i lang tid (år) gået med tanken om, at ville etablere en balje med salt, hvilket nu endelig ser ud til at blive en realitet.
Efter længere tids søgen har jeg købt lejlighed, og da den alligevel skal bygges om påtænker jeg, at ville implementere et akvarium.
I den forbindelse hidkalder jeg mig al den viden jeg ved folket herinde sidder med.
Mine tanker går på en balje med målene 400*30*30 (l*b*h), altså 360ltr. Grundet min kærestes krav om, at det ikke skal være for voldsomt og dominerende, bliver grundtanken at holde inholdet minimalistisk, hovedsageligt koraller og nogle enkelte fisk.
Mit største problem ligger i teknikken. Jeg har brugt uendeligt lang tid på at læse og se mig omkring, men det er en jungle som jeg har svært ved at finde rundt i.
Derfor håber jeg at I kunne komme med inputs til hvad der i jeres øjne ville fungere bedst. Mine fingerfærdigheder ligger ikke til det store DIY-projekt.
Mit budget linger på omkring 10.000 for teknik, men med plads til overskridelse, hvis der er noget jeg ikke kan leve uden.

1, 2, 3... Go! Jeg ved I har det i jer!