I kølevandet af håndværker
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 2011
I kølevandet af håndværker
Spændende at komme hjem efter at have haft håndværker på besøg klokken 7.00, kun for at finde ud af at de har brugt stikkontakten til begge min akvarier - og glemt at sætte det til igen.
Nu er det bare at krydse fingre for at ingenting har lidt skade.
Nu er det bare at krydse fingre for at ingenting har lidt skade.
Life is a beach and then you dive.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2012
Re: I kølevandet af håndværker

- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
Håber firmaet har en god forsikring......
http://www.mittlapp.dk
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
- soffer
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 6100 Haderslev
- Saltvand siden?: 2014
- Geografisk sted: Haderslev
De skal vist dække tabet.
Havde en kammi der pillede de fryser fra uden at sætte den til igen og efter som de ikke opdagede det gik det hele til, det fik de lov til at erstatte
Havde en kammi der pillede de fryser fra uden at sætte den til igen og efter som de ikke opdagede det gik det hele til, det fik de lov til at erstatte
Vh
Søren
61 60 02 64
Min Byggetråd: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=66191" onclick="window.open(this.href);return false;
Søren
61 60 02 64
Min Byggetråd: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=66191" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2670 Greve
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
Lige hvor skulle de håndværkere vide fra at de stikkontakter de bruger går til akvarier hvis ikke de er markeret så de ved at de stik skal der hele tiden være strøm på.
Og de tænker nok at akvariet er ikke så vigtigt at have strøm på hele tiden.
Jeg er selv håndværker og tager ikke højde for hvor jeg tager strøm fra i et hus hvis ikke jeg lige kan se at det er en fryser der går på. Kunden må da også selv have en interesse i at oplyse at de stik må de ikke bruge eller afbryde.
Jeg kan godt se at det er surt for dig men jeg føler også med de håndværker desværre.
Jeg er selv håndværker og tager ikke højde for hvor jeg tager strøm fra i et hus hvis ikke jeg lige kan se at det er en fryser der går på. Kunden må da også selv have en interesse i at oplyse at de stik må de ikke bruge eller afbryde.
Jeg kan godt se at det er surt for dig men jeg føler også med de håndværker desværre.
- Barner
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Saltvand siden?: 2004
Det er jo bare at sætte tingene tilbage til hvor man har lånt dem. Det er vel meget normalt. Akvariet må da have lavet lyde når der ingen strøm er til. mit laver en masse spetakkel når sumpen fyldes op, pga. el mangel.Steen skrev:Lige hvor skulle de håndværkere vide fra at de stikkontakter de bruger går til akvarier hvis ikke de er markeret så de ved at de stik skal der hele tiden være strøm på.
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Jeg forstår hvad du mener, men vi havde netop talt om akvariet og der er ÈN eneste kontakt i det rum og de har erkendt at de gjorde en fejl. Så no worry - de bliver ikke hængt ud.Steen skrev:Lige hvor skulle de håndværkere vide fra at de stikkontakter de bruger går til akvarier hvis ikke de er markeret så de ved at de stik skal der hele tiden være strøm på.
-
- Foxface
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2670 Greve
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Greve
- Kontakt:
En ting er havd mester/overmontør de aftaler en anden ting er hvad en håndværker gør.
Og tro mig de tænker ikke på at sætte stik tilbage selv om de ønsker at gøre det. De kan også glemme det er mennesker og de tænker desværre ikke på at det kan have alvorlige efterfølger på dyr.
Jeg går selv meget op i at støvsuge og Ryde op efter mig og mine lærlinge. Og tit er det dem der bliver sat lige dette. Og selv om man siger at de skal huske at sætte stik og andet til igen så glemmer de lærlinge altid det halve og chefen har sgu travlt nok med at holde dem i ørene og så kan et stik eller andet hurtigt blive glemt.
Og tro mig de tænker ikke på at sætte stik tilbage selv om de ønsker at gøre det. De kan også glemme det er mennesker og de tænker desværre ikke på at det kan have alvorlige efterfølger på dyr.
Jeg går selv meget op i at støvsuge og Ryde op efter mig og mine lærlinge. Og tit er det dem der bliver sat lige dette. Og selv om man siger at de skal huske at sætte stik og andet til igen så glemmer de lærlinge altid det halve og chefen har sgu travlt nok med at holde dem i ørene og så kan et stik eller andet hurtigt blive glemt.
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Hvis der et sagt til formand, byggeleder eller overmontør og de ikke får budskabet videre til den udførende håndværkere så er det deres problem! Problemer er så bare at dokumenterer det er sagt!Steen skrev:En ting er havd mester/overmontør de aftaler en anden ting er hvad en håndværker gør.
Jeg er selv byggeleder i et murer og entreprenør firma og Kender alt til de murerfjolser

Men en lille dag uden strøm gør nu normalt ikke rigtig noget, så jeg tror nu godt du kan slappe af

Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
Steen syntes det er en trist holdning du har , man skal have respekt for andres ting/hjem når man er håndværker der , du kan ikke bare give ungdommen/lærlingen skylden for alt. Jeg er også selv Håndværker så snakker af erfaring, som håndværker har man jo også lov og tænke sig bare lidt om inden man hiver folks ledninger ud af stikkkene og evt. se hvad de bruges til. God aften vh. Michael 

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Da vi for én del år siden havde den store strømafbrydelse på Sjælland og Sverige. Den varede i nærheden af 7 timer, var alle meget nervøse for akvarierne. Men ingen led noget tab.
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
I stormen 1/11 2006 mindste vi strømmen i knap 2 døgn, der fik jeg sved på panden, i panik gik jeg og periodevis rørte i vandet for at skabe cirkulation. temperaturen gik lige under 20c. Men intet tab som jeg husker det 

Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
EnigCarsten skrev:Da vi for én del år siden havde den store strømafbrydelse på Sjælland og Sverige. Den varede i nærheden af 7 timer, var alle meget nervøse for akvarierne. Men ingen led noget tab.

1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
- Macdoo
- Dragefisk
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2450 København SV
- Geografisk sted: Kastrup
Jeg var uden strøm i vinters i 7-8 timer. Ingen problemer der.
Bump. Elsker koraller. Det gjorde ekskonen ikke....
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Fedt med jeresindmeldinger - giver ro i sjælen.
Der gik 8 timer uden strøm og de ser helt fine ud.
Der gik 8 timer uden strøm og de ser helt fine ud.