I kølevandet af håndværker

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

I kølevandet af håndværker

Indlæg af Allan M »

Spændende at komme hjem efter at have haft håndværker på besøg klokken 7.00, kun for at finde ud af at de har brugt stikkontakten til begge min akvarier - og glemt at sætte det til igen.
Nu er det bare at krydse fingre for at ingenting har lidt skade.
Life is a beach and then you dive.
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: I kølevandet af håndværker

Indlæg af Mic4700 »

:G :G sikke nogle fjolser øv.
Brugeravatar
røntved
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9320 Hjallerup
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
Kontakt:

Indlæg af røntved »

Håber firmaet har en god forsikring......
http://www.mittlapp.dk

Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Brugeravatar
soffer
Foxface
Foxface
Reactions:
11
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2014
Geografisk sted: Haderslev

Indlæg af soffer »

De skal vist dække tabet.

Havde en kammi der pillede de fryser fra uden at sætte den til igen og efter som de ikke opdagede det gik det hele til, det fik de lov til at erstatte
Vh
Søren
61 60 02 64

Min Byggetråd: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=66191" onclick="window.open(this.href);return false;
krede99
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
11
Postnummer: 6430 Nordborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Als

Indlæg af krede99 »

Nitten, håber ikke der går noget til
/Christian
Steen
Foxface
Foxface
Reactions:
11
Postnummer: 2670 Greve
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af Steen »

Lige hvor skulle de håndværkere vide fra at de stikkontakter de bruger går til akvarier hvis ikke de er markeret så de ved at de stik skal der hele tiden være strøm på.
Og de tænker nok at akvariet er ikke så vigtigt at have strøm på hele tiden.
Jeg er selv håndværker og tager ikke højde for hvor jeg tager strøm fra i et hus hvis ikke jeg lige kan se at det er en fryser der går på. Kunden må da også selv have en interesse i at oplyse at de stik må de ikke bruge eller afbryde.

Jeg kan godt se at det er surt for dig men jeg føler også med de håndværker desværre.
Brugeravatar
Barner
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
19
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2004

Indlæg af Barner »

Steen skrev:Lige hvor skulle de håndværkere vide fra at de stikkontakter de bruger går til akvarier hvis ikke de er markeret så de ved at de stik skal der hele tiden være strøm på.
Jeg er selv håndværker og tager ikke højde for hvor jeg tager strøm fra i et hus hvis ikke jeg lige kan se at det er en fryser der går på. Kunden må da også selv have en interesse i at oplyse at de stik må de ikke bruge eller afbryde.

Jeg kan godt se at det er surt for dig men jeg føler også med de håndværker desværre.
Det er jo bare at sætte tingene tilbage til hvor man har lånt dem. Det er vel meget normalt. Akvariet må da have lavet lyde når der ingen strøm er til. mit laver en masse spetakkel når sumpen fyldes op, pga. el mangel.
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af Allan M »

Steen skrev:Lige hvor skulle de håndværkere vide fra at de stikkontakter de bruger går til akvarier hvis ikke de er markeret så de ved at de stik skal der hele tiden være strøm på.

Jeg forstår hvad du mener, men vi havde netop talt om akvariet og der er ÈN eneste kontakt i det rum og de har erkendt at de gjorde en fejl. Så no worry - de bliver ikke hængt ud.
Steen
Foxface
Foxface
Reactions:
11
Postnummer: 2670 Greve
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Indlæg af Steen »

En ting er havd mester/overmontør de aftaler en anden ting er hvad en håndværker gør.
Og tro mig de tænker ikke på at sætte stik tilbage selv om de ønsker at gøre det. De kan også glemme det er mennesker og de tænker desværre ikke på at det kan have alvorlige efterfølger på dyr.

Jeg går selv meget op i at støvsuge og Ryde op efter mig og mine lærlinge. Og tit er det dem der bliver sat lige dette. Og selv om man siger at de skal huske at sætte stik og andet til igen så glemmer de lærlinge altid det halve og chefen har sgu travlt nok med at holde dem i ørene og så kan et stik eller andet hurtigt blive glemt.
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

Steen skrev:En ting er havd mester/overmontør de aftaler en anden ting er hvad en håndværker gør.
Og tro mig de tænker ikke på at sætte stik tilbage selv om de ønsker at gøre det. De kan også glemme det er mennesker og de tænker desværre ikke på at det kan have alvorlige efterfølger på dyr.

Jeg går selv meget op i at støvsuge og Ryde op efter mig og mine lærlinge. Og tit er det dem der bliver sat lige dette. Og selv om man siger at de skal huske at sætte stik og andet til igen så glemmer de lærlinge altid det halve og chefen har sgu travlt nok med at holde dem i ørene og så kan et stik eller andet hurtigt blive glemt.
Hvis der et sagt til formand, byggeleder eller overmontør og de ikke får budskabet videre til den udførende håndværkere så er det deres problem! Problemer er så bare at dokumenterer det er sagt!

Jeg er selv byggeleder i et murer og entreprenør firma og Kender alt til de murerfjolser :sneaky: :sneaky2:

Men en lille dag uden strøm gør nu normalt ikke rigtig noget, så jeg tror nu godt du kan slappe af :wink:
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 4700 Næstved

Indlæg af Mic4700 »

Steen syntes det er en trist holdning du har , man skal have respekt for andres ting/hjem når man er håndværker der , du kan ikke bare give ungdommen/lærlingen skylden for alt. Jeg er også selv Håndværker så snakker af erfaring, som håndværker har man jo også lov og tænke sig bare lidt om inden man hiver folks ledninger ud af stikkkene og evt. se hvad de bruges til. God aften vh. Michael :beer:
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Da vi for én del år siden havde den store strømafbrydelse på Sjælland og Sverige. Den varede i nærheden af 7 timer, var alle meget nervøse for akvarierne. Men ingen led noget tab.
Brugeravatar
Hvam
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8541 Skødstrup
Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"

Indlæg af Hvam »

I stormen 1/11 2006 mindste vi strømmen i knap 2 døgn, der fik jeg sved på panden, i panik gik jeg og periodevis rørte i vandet for at skabe cirkulation. temperaturen gik lige under 20c. Men intet tab som jeg husker det :-)
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!

Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

Carsten skrev:Da vi for én del år siden havde den store strømafbrydelse på Sjælland og Sverige. Den varede i nærheden af 7 timer, var alle meget nervøse for akvarierne. Men ingen led noget tab.
Enig :y
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Macdoo
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
13
Postnummer: 2450 København SV
Geografisk sted: Kastrup

Indlæg af Macdoo »

Jeg var uden strøm i vinters i 7-8 timer. Ingen problemer der.
Bump. Elsker koraller. Det gjorde ekskonen ikke....
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af Allan M »

Fedt med jeresindmeldinger - giver ro i sjælen.
Der gik 8 timer uden strøm og de ser helt fine ud.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"