Filter vat
-
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Filter vat
Hej Forum,
Kører i med filter vat i bobbel fælden?
Jeg kører med 100 % osmose vand, aner ikke om det betyder noget i forhold til brug af vat. Men jeg kan læse at mange gør det.
Er det en god íde? Jeg kan en lille smule skidt på sandet, speciel i et hjørne (der er rimelig meget cirkulation).
Akvariet har kørt i næsten 5 uger, bare lige til info, hvis det skulle betyde noget.
Kører i med filter vat i bobbel fælden?
Jeg kører med 100 % osmose vand, aner ikke om det betyder noget i forhold til brug af vat. Men jeg kan læse at mange gør det.
Er det en god íde? Jeg kan en lille smule skidt på sandet, speciel i et hjørne (der er rimelig meget cirkulation).
Akvariet har kørt i næsten 5 uger, bare lige til info, hvis det skulle betyde noget.
-
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
Re: Filter vat
Så fik jeg købt filter vat og placerede det i bobbel fælden, det har siddet hele natten og jeg kan allerede se at det har opsamlede skidt. 
Er der så nogen der kan fortælle om jeg har placerede det korrekt eller optimalt?
Jeg har lidt spekulerede i om det skal længere ned og om jeg overhoved behøver at bruge så meget. Jeg kan ihvertfald se at det virker. Det havde jeg egentlig ikke regnet med.

Er der så nogen der kan fortælle om jeg har placerede det korrekt eller optimalt?
Jeg har lidt spekulerede i om det skal længere ned og om jeg overhoved behøver at bruge så meget. Jeg kan ihvertfald se at det virker. Det havde jeg egentlig ikke regnet med.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2012
- Geografisk sted: København NV
Mener ikke du behøves at bruge så meget - hvis det var mig, ville jeg bruge 1-2 cm filtervat og skifte det ofte ( 1 gang ugentlig ).
Det er placeret det rigtige sted, men jeg ville jeg placere nogle pvc- rør lodret og oven på disse noget egg crate , hvorpå jeg ville placere filtervatten.
Det er placeret det rigtige sted, men jeg ville jeg placere nogle pvc- rør lodret og oven på disse noget egg crate , hvorpå jeg ville placere filtervatten.
Opstart (igen igen :-)pinse 2017: 460L Decocean ( L110 D70 H60 ), Pacific Sun Hyperion R2 , ATI Power Cone 200I, Maxspect Gyre 150, skimz returpumpe, Deltec osmolator.
- pederrevnørd
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 1978
- Geografisk sted: Gilleleje
Husk ALTID at skylle filtervat grundigt igennem før brug 

1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
Du kan nøjes med meget mindre! Du "puffer" det lige op igen når du har skyllet det. Så lægger du det bare ned imellem glasset.
Peder:
Jeg skyller altid vattet, men hvad er grunden egentlig til at det er meget vigtigt? Altså, er det bare fordi det kan være en anelse snavset, eller er det fordi det kan indeholde et eller andet mere skadeligt ifbm . Produktionen? Bare nysgerrig ...
Peder:
Jeg skyller altid vattet, men hvad er grunden egentlig til at det er meget vigtigt? Altså, er det bare fordi det kan være en anelse snavset, eller er det fordi det kan indeholde et eller andet mere skadeligt ifbm . Produktionen? Bare nysgerrig ...
Morten
-
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
Okay, jamen jeg prøver med mindre.
Det virker ihvertfald.
Jeg har skyldet det godt igennem. Der sidder nogle kemikalie rester i, som skal skyldes ud. Jeg mener ikke det er noget man skal være hysterisk med, det skal bare skyldes igennem.

Jeg har skyldet det godt igennem. Der sidder nogle kemikalie rester i, som skal skyldes ud. Jeg mener ikke det er noget man skal være hysterisk med, det skal bare skyldes igennem.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
MoG: Der sidder kemikalie rester i vattet, mener at det er fenol.
Skummeren kan gå helt amok, hvis filtervattet ikke er skyllet godt igennem inden brug
Skummeren kan gå helt amok, hvis filtervattet ikke er skyllet godt igennem inden brug
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
Ok... Tak. Så blev jeg det klogere ! Men skyller det og har altid gjort det.. Vidste blot ikke hvad det kunne indeholde.
Morten