Se forskel på LED 72 w og hqi 150 w m 2 stk 39 w T5 rør

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
charlie saltvand
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Se forskel på LED 72 w og hqi 150 w m 2 stk 39 w T5 rør

Indlæg af charlie saltvand »

Hejsa herinde.

Dem af jer der følger med ofte, ved måske jeg er igang med et nyt setup og at jeg er MEGET i tvivl ift. lampe valg.

Jeg har pt. en hjemmefusket LED med 12 CW og 12 RB 3 w cree dioder i og hertil lidt uv. grøn og rød. Derud over har jeg en Giesmann hqi 150 W med 2 stk 39 w T5 rør i.

Her smider jeg lige lidt fotos op med en forskel på de 2 lys. Jeg har flere forskellige hqi brændere, den der sidde i ved disse fotos er den mest "natur tro" Kelvin = 6500. og hertil 2 stk Coral Giesmann T 5 rør.
HQI og T 5
HQI og T 5
DIY LED lys
DIY LED lys
HQI og T 5
HQI og T 5
DIY led lys
DIY led lys
HQI og T5
HQI og T5
DIY led lys
DIY led lys
HQI og T 5
HQI og T 5
DIY led lys
DIY led lys

Jeg har også en brænder på 10.000 K og en MEGET blå på 20.000K. Når jeg får tid vil jeg prøve at smide en serie op med de tre forskellige brændere.

Hvis jeg skal have lidt "pop" effekt, hvilke T5 rør vil i så anbefale sammen med HQI?

Kan i se forskel på HQI og led, hvad syntes i er pænest? Jeg kan se at lps mm "popper" mest i led, men jeg syntes KLART at fisk er pænest i 6500 K.

Hvad syntes i forøvrigt om min nye balje og ikke mindst opsætningen? Jeg er endnu IKKE færdig, mangler at sprede bundlag ud, og hælde lidt mere i og mangler at pakke overløbet ind i akryl med sten/grus på :y
Harlequin på aften tur i HQI lys
Harlequin på aften tur i HQI lys
For øvrigt er der godt gang i indkørringen, jeg lavede jo en "Chok flytning" af LS, bundlag og levende. ind til videre INGEN uheld :GO

Håber i kommer med konstruktive kommentarer?

Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Se forskel på LED 72 w og hqi 150 w m 2 stk 39 w T5 rør

Indlæg af nbd »

Fine fotos - jeg foretrækker HQI og T5 ved sammenligningen ;-)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"