Hej alle i dejlige mennesker
Som overskriften siger, hvor lidt plads kan man tilbyde
fisk MIDLERTIDIGT

. Som i sikkert har læst, så havde jeg for en måneds tid siden, en Po4 bombe i min tank. Jeg troede af bedste overbevisning, at det var nogle nye sten jeg havde tilført i DT. Sagen er dog mere øv end det, efter at have været igennem sand fjernelse, vandskifte sumprengøring osv, så kan jeg stadig ikke få den under 0,2

. Men det gode er at årsagen nu er fundet. Det flagefoder jeg fodre med, har en tendens til at flyde ovenpå vandet, selvom man stikker lappen ned med det. Det har resulteret i at mit overløb, har en fed brun masse liggende på bunden, og jeg kan ikke få den renset op ( for fede fingre ). Så nu har jeg 2 valg. 1 kæmpe en kamp med dette i lang tid

, eller 2 tømme akvariet og få det rykket ud fra hjørnet i stuen, så jeg kan komme til at rense det ordentligt. Og når jeg alligevel er igang, så skal stensætningen lige laves om, da der er steder hvor jeg kæmper lidt med
cirkulation. Så forventer at det tager en lille uge, før jeg er færdig med det hele.
Desværre har jeg så kun et 80L til rådighed, og spørgsmålet er om det er nok plads til mine kære
fisk. Pt tæller bestandene
1
gul kirurg ca 8-9 cm
1 palet
kirurg 6-7 cm
2
klovnfisk
2 nemateleotris decora
1
mandarin
Samt min elskede
Hugo
Så er der et par
koraller, der bestemt ikke har det for godt efter snart 4 uger med høj Po4.
Hvad siger i, hvad fanden skal jeg gøre?
Hareskov