Hej derude
Mit akvarie kører stille og roligt fremad, men når jeg står og nær studere nogle af mine koraller kan man godt se de mangler noget, specielt mine montipora digitata syntes jeg hænger lidt, og jeg kan se når jeg laver vandskift så blomster de lidt op, men varer ikke længe så er de lidt triste igen, så jeg er sikker på de mangler lidt spore stoffer. Er slet ikke i tvivl om det salt mærke jeg har startet op med har haft fejl og mangler på nogle af de sporeelementer så hvis man kan sige det så har jeg nok været bagud fra start.
Men hva skal man så tilsætte, jeg køre med kalkreaktor og ikke andet, for en del år siden kørte jeg på samme måde men tilsatte easy life a og b ved siden af, og var egentligt okay tilfreds, men er der kommet noget bedre på markedet, tænker både på pris og effekt.
Jeg kan jo godt læse mig frem til der der er mange nye tiltag, feks sangokai som mange bruger men egentligt søger jeg noget jeg kan styre via dosserings maskine da jeg er tit hængt op på tid og sikkert ville glemme og putte et par dråber i hver dag, samt har svært ved og overskue helt præsis hva for nogle ved feks sangokai man skulle benytte.
Håber på lidt indput
Mvh Thue
Sporeelementer ????
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Sporeelementer ????
Dengang jeg havde virkeligt gang i væksten på korallerne brugte jeg udelukkende de koncentrede dråber fra Aquafair.
Og glemmer du det en dag eller 2 går verden ikke under af den grund.
Og glemmer du det en dag eller 2 går verden ikke under af den grund.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Tak for svar carsten, har været inde og kigge på dem fra aquafair. Og de ser da også lovende ud. Men er de ikke lidt begrænset, jeg ved godt der er mange ting vi hverken kan måle ej heller vide forbruget af, men tænker at ved feks easy life a og b får mange andre elementer med.
Easylife skulle inde holde ca 40 forskellige elementer
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det kommer an på hvordan man ser på det.Thue skrev:Tak for svar carsten, har været inde og kigge på dem fra aquafair. Og de ser da også lovende ud. Men er de ikke lidt begrænset, jeg ved godt der er mange ting vi hverken kan måle ej heller vide forbruget af, men tænker at ved feks easy life a og b får mange andre elementer med.
De sporelementer fra Aquafair, indeholder det som bruges og ikke andet.
Dem fra Easylife påstår at de indeholder en hulens masse mere, men hvem kan checke det??
Og mange af de ting er ikke noget som korallerne umiddelbart bruger.
Men hvis du har været tilfreds med Easylife, så forsæt da med det
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2012
Jeg bruger Grotech corall a,b,c og er super tilfreds med det, kan klart anbefales 

- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Arm medie indeholder de sporestoffer du skal bruge - mon ikke problemet ligger andet sted? Hvis du altså kærer med arm
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...