bima bæst

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

bima bæst

Indlæg af PoulD »

I løbet af den sidste uge er over halvdelen af min flotte orange hammerkoral forsvundet. I går aftes lagde jeg så pludselig mærke til, at hele akvariet stod og rokkede fra side til side. Jeg løb over til baljen og så så en lang sort arm med en grum klo som med et par sekunders mellemrum blev stukket ud mellem 2 skiver på en monti, og hver gang snuppede den lige en polyp på hammerkorallen. Ved nærmere eftertanke kan det måske godt være det i virkeligheden kun var hamerkorallen der rokkede fra side til side, meeen . . . bima's krabbe åd jo trods alt naboens gravhund.

Jeg fik prompte bygget en fælde af et sennepsglas med en reje og lidt store reef pearls under en omvendt top fra en vandflaske, som jeg satte ned i stedet for hammerkorallen. Efter at have taget adskillige tilløb fandt krabben så, i løbet af en times tid, ned i glasset.

Jeg har formentlig lignet en kat der lige har fået en hel tallerken fløde. Mit smil forsvandt imidlertid som dug for solen, for i samme splitsekund den yderste kant af mine fingernegle gennembrød vandoverfladen smuttede krabben, med en fart som Lucky Luke ville misunde den, op ad glasset og ind mellem skiverne igen og . . . den tog sgu rejen med sig. 1 - 0 til krabben.

Jeg opgav at gøre mere ved sagen i går, men her til aften gentog jeg så forsøget. Denne gang bandt jeg dog en snor fast om glasset. Præcis som i går, efter en time med adskillige tilløb, var krabben igen nede i glasset. Jeg rykkede i snoren så glasset fløj op af baljen . . . Hehe, jeg tabte måske et slag men jeg vandt krigen. 10 - 1 til Poul .

Jeg ved ikke hvordan det føles når man fanger sin første blå Marlin men jeg forestiller mig, at det må være omtrent samme følelse :biggrin:
DSCF9593 (Medium).jpg
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
balder
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
11
Postnummer: 3210 Vejby
Saltvand siden?: 2013

Re: bima bæst

Indlæg af balder »

Tillykke med din nye pr."..
Har selv et slag kørende med hans lillebror
Vh morten
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af Mic4700 »

Føj for s.... for et grimt bæst , godt du vandt kampen. :y
Brugeravatar
Johnny
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 3760 Gudhjem
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Bornholm

Indlæg af Johnny »

:beer: NICE du fik den
Hilsen Johnny

630l inbygget woha balje
Brugeravatar
Benny
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
15
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Benny »

Så står den på krabbesalat, den næste uge :)
Hilsen
Benny
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9300 Sæby
Saltvand siden?: 2008
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Rigtigt nok at Bima's krabbe tog naboens hund, men de fandt vist aldrig ud af hvorfor den var fyldt med hagl? Nå, det kan der jo være så mange årsager til :)

Tillykke med fangsten! Det er en stor flot en :)
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
14
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Indlæg af bima »

Tillykke med fangsten :GO