bobbel koral smider sine bobler?

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

bobbel koral smider sine bobler?

Indlæg af Anders månsson »

min bobbel koral har været igang med at "smide" sine bobler i et stykke tid!

Den har tre hoveder og på alle tre er boblerne ved at løsrive sig! Boblerne ser sunde og opbustede ud, men den er ved at dø, er den ikke?

Idag sad hele det ene hovedes bobler løse og mindede mere om en Ricordea skive, så jeg rev det hele af... :(
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg har læst om det før. Det kaldes polyp bail out. Og kommer enten af at der er et eller andet helt galt med vandet, eller at noget generer korallen voldsomt.
De polyper som har løsnet sig, hvordan ser de ud bagefter?? Er de pustet op, eller ser de meget døde ud. Der er også set eksempler på at de har spredt sig på den måde - en ren vegativ formering. Men så kræver det at der er en lille smule kalkskelet under den løsrevne polyp.
Anders månsson
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af Anders månsson »

de ser sunde og oppustede ud! Jeg stod lidt med dem i hånden efter jeg havde revet dem helt af skelettet... det kunne godt være den var utilfreds med vandet har lidt høj nitrat og en infestion af cyano bakterier!

De to sidste hoveder vil jeg lige holde øje med og lade være med at rive dem af. Det kunne jo være den bare ville "se sig om efter noget nyt at bo i"... tak skal du have carsten :D
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"