Glasakvarier hvor er de billigst

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Glasakvarier hvor er de billigst

Indlæg af wondersurfer »

jeg er på jagt efter glasakvarier til et lille projekt jeg skal igang med

kender i nogen steder i kan anbefale til?

altså glasakvarier uden overløb :-)
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
KimJ
Foxface
Foxface
Reactions:
17
Postnummer: 4863 Eskilstrup
Saltvand siden?: 1979
Geografisk sted: Falster
Kontakt:

Re: Glasakvarier hvor er de billigst

Indlæg af KimJ »

Jeg har ikke set akvarier billigere end hos Decocean.
Brugeravatar
Alexcpdk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Sydsjælland

Indlæg af Alexcpdk »

decocean :)
Mvh
Alexander

510L 170x50x60cm med 2 x 150w HQI og 4 x 24W blå T5
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

tak skal i ha :-)
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
MarkBruhn
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12
Postnummer: 6541 Bevtoft
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af MarkBruhn »

Hvis man fx skal have lavet et saltvandsakvarie på mål, så er Tropeakvarier klart at foretrække.
Akvariet er made in denmark og Decocean kunne kun matche prisen derfra efter at han fik denne oplyst. Jeg valgte dog Tropeakvarier, da han var skarpest på prisen første gang og hurtigst til at komme med pris osv, da han ikke først skal spørge en fabrik om priser mm.
Venlig hilsen Mark :)
Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

MarkBruhn skrev:Hvis man fx skal have lavet et saltvandsakvarie på mål, så er Tropeakvarier klart at foretrække.
Akvariet er made in denmark og Decocean kunne kun matche prisen derfra efter at han fik denne oplyst. Jeg valgte dog Tropeakvarier, da han var skarpest på prisen første gang og hurtigst til at komme med pris osv, da han ikke først skal spørge en fabrik om priser mm.

Det er ikke korrekt!
Da jeg skulle have mit akvarie lavet. Sendte jeg præcist samme oplysninger til 4 steder.
Ingen af "deltagerne" vidste noget om, at der også var andre med i forespørgselen.
Decocean var den suverænt billigste. Tropeakvarier var 2 dyreste med en pris der var 3 gange så dyr.
Og da han ikke viste noget om hvor jeg bor, ville der komme transport oven i.
Brugeravatar
MarkBruhn
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12

Indlæg af MarkBruhn »

Jeg har lige været en sådan runde igennem for et par uger siden, så det er skam ikke tom snak jeg kommer med.
Kan dertil sige at Claus fra Tropeakvarier har fået en ny leverandør af glas og kan derfor gøre det markant billigere end de andre.

Carsten jeg ved ikke hvornår du har lavet den forespørgsel, men går ud fra det ikke er indenfor det sidste halve års tid. Tiderne skifter hele tiden, så det du skriver er ikke korrekt lige pt...
Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

MarkBruhn skrev:Jeg har lige været en sådan runde igennem for et par uger siden, så det er skam ikke tom snak jeg kommer med.
Kan dertil sige at Claus fra Tropeakvarier har fået en ny leverandør af glas og kan derfor gøre det markant billigere end de andre.

Carsten jeg ved ikke hvornår du har lavet den forespørgsel, men går ud fra det ikke er indenfor det sidste halve års tid. Tiderne skifter hele tiden, så det du skriver er ikke korrekt lige pt...
Nej, det er ca. 1½ år siden. Men skal indrømme at jeg har svært ved at kunne forstå at glas, blot ved et leverandør skift skulle kunne blive så meget billigere.
Brugeravatar
MarkBruhn
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12

Indlæg af MarkBruhn »

Jeg har det rigtig godt med at handle hos Carsten, da hans service strækker sig så langt. Ingen tvivl om dette.
Men da jeg skulle ud i en større investering, så faldt det mig ganske naturligt at få priser flere steder fra. Det var meget overraskende for mig at Carsten ikke var den billigste, da jeg har fået indtryk af at ingen kunne hamle op med ham, da han jo får dem lavet i udlandet. Da jeg gjorde Carsten opmærksom på prisen som Claus kunne lave det til, så skrev han med det samme at han kunne matche prisen. Så de er skam til at forhandle med de forskellige. :-) Claus fra Tropeakvarier sagde til mig at han har været nødt til at skifte leverandør af glas, for at kunne være med på markedet, da det ikke er nogen hemmelighed at Carsten fra Decocean har haft de bedste priser på akvarier indtil nu. Synes det er rigtig godt der er kommet konkurrence på området, så der forhåbentligt er flere der vil opgradere og vi derved får mere gang i salget af udstyr i lille DK. Det at man kan få en balje lavet på mål og endda en stor en til billige penge er jo kun et stort plus for alle forhandlerne, da der jo også skal handles udstyr til dette.

Jeg har betalt 7135 kr for display med målene: 200x80xH70 med optiwhite på 3 sider.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Mit akvarie er på 130x130x60 med weissglas på 3 sider. Og ingen sprosser henover akvariet.
Decocean skulle have 6300,- for det og Tropeakvarier kom med en pris fra
10400 uden weissglass og til 23800 med weissglas billigste pris var i 12mm og dyreste i 15mm.
så jeg tror at han foruden at have fået ny leverandør og har skruet lidt ned på avancen
Brugeravatar
MarkBruhn
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12

Indlæg af MarkBruhn »

Ja det med avancen er tit afgørende hvis de skal komme med en ordentlig tilbud.

Her er citat fra tilbud fra Carsten.

Akvarie 200x80xH60. Floatglas 12mm. Overløb med 3 huller i bund. 3 x opti-white. = 8799,- kr.

Jeg ville have et akvarie som er 70 cm højt og derfor skulle han selvfølgelig førhøre sig til fabrikken på ny.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Hvorfor vil du have et akvarie på 70 cm i højden??
Med mindre du har meget lange arme og kan komme til akvariet fra bagsiden. Så vil du få problemer med at nå meget mere end 20cm inde i akvariet.
Mit gamle var netop 70cm højt, og der skulle jeg have overkroppen helt indover for at nå bunden andet end ude ved glasset.
Brugeravatar
MarkBruhn
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12

Indlæg af MarkBruhn »

Det var også meget svært for mig at bestemme mig for denne højde. Jeg ville i starten have 60 cm, men besluttede mig senere for de 70, da jeg synes det gør rigtig meget rent visuelt at man ikke skal bukke sig alt for meget for at nyde synet af hele baljen. Jeg har oven i købet lavet min sokkel til akvariet meget høj. Tror den er højere end de flestes. (90 cm) Med den højde på soklen skulle jeg alligevel have en skammel til at komme til i baljen, hvis jeg havde valgt denne til 60 cm i højden. Jeg regner med at kunne klare mig til det meste med en tang eller lign. Kan jo komme til fra begge sider. Det kan de fleste jeg har talt med, som har høje baljer. For mig er det bare meget vigtigt at det rent visuelt bliver et hit, da det bliver en rumdeler midt i min stue/køkkenalrum.
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Indlæg af dyne »

70cm WHAT min er kun 45 og jeg syntes det er mere end nok min næste balje bliver kun 40
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Valget er dit. Men advarselen skulle du ikke være uden.
Det er meget svært at sætte en koral ordenligt fast med en tang.
Brugeravatar
MarkBruhn
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12

Indlæg af MarkBruhn »

Jeg har lavet soklen til baljen og sat nogen snore op, for at se hvordan det bliver. Det bliver ikke noget problem at arbejde deri, men kan dog ikke nå bunden i midten. Så det er her at tangen kommer i spil. Ellers ikke. Ved at Tom (Gnizten) har samme mål og er rigtig glad for dette. Så det håber jeg også at jeg bliver... :-)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"